عمومی | دانشگاه کردستان

در راستای افزایش تعاملات بین‌الملی صورت گرفت: برگزاری اولین جلسه مشترک دانشگاه کردستان و دانشگاه آویرو پرتغال

اولین جلسه مشترک دانشگاه کردستان و دانشگاه آویرو پرتغال در حوزه مهندسی با حضور تعدادی از مسوولین دو دانشگاه و نمایندگان گروه‌های آموزشی طرفین در حوزه مهندسی به‌صورت مجازی برگزار شد.
در ادامه آقای دکتر نیال پاور دانشگاه آویرو را معرفی و توضیحاتی در مورد موقعیت جغرافیای، پتانسیل‌‌های علمی و پژوهشی، پروژه‌های مشترک ملی و بین‌المللی و ارتباطات بین‌المللی این دانشگاه ارایه نمودند.
سپس، دکتر ژائوکوتینیو معاون امور بین‌الملل و استاد تمام رشته مهندسی شیمی دانشگاه آویرو با اشاره به تعداد قابل توجه دانشجویان ایرانی و همچنین دانشجویان کرد زبان مشغول به تحصیل در این دانشگاه، استفاده از پتانسیل این دانشجویان و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری را گامی مهم در توسعه روابط بین دو دانشگاه توصیف نمودند. ایشان در ادامه خبر اخذ گرنت برای راه‌اندازی برنامه تبادل استاد و کارمند با دانشگاه کردستان در سال جاری خبر دادند و اضافه کردند که در آینده نزدیک برای اخذ گرنت جهت تبادل دانشجو بین دو دانشگاه هم اقدام خواهد شد. دکتر شفیعی، ضمن قدردانی از اقدام دانشگاه پرتغالی بر توسعه همکاری‌ها در زمینه تبادل دانشجو، استاد و کارمند تاکید نمودند.
در ادامه جلسه، خانم دکتر سونیا ونتورا استاد گروه شیمی دانشگاه آویرو توضیحات مفصلی در مورد امکانات آزمایشگاهی و تحقیقاتی و ظرفیت‌های علمی دانشگاه آویرو در زمینه شیمی و مهندسی شیمی ارایه نمودند. از نکات برجسته سخنان دکتر ونتورا اشاره به تعداد قابل توجه پروژه تحقیقاتی ملی و بین‌المللی این دانشگاه (یک پروژه به ازای هر عضو هیات علمی) و چاپ مقالات برتر توسط محققین این دانشگاه بود.
از طرف دانشگاه کردستان نیز، دکتر آمانج خرمیان مدیر گروه رشته مهندسی کامپیوتر به معرفی اعضای هیات علمی گروه و زمینه‌های علمی و سوابق تحقیقاتی آنان پرداخت. دکتر خرمیان با اشاره به تجربیات و ظرفیت‌های علمی اعضای گروه مهندسی کامپیوتر، توسعه همکاری‌های علمی پژوهشی دو جانبه را در ارتقای سطح علمی دو دانشگاه تاثیر گذار دانست.
سپس، خانم دکتر آنا ماریا استاد گروه الکترونیک، ارتباطات و انفورماتیک دانشگاه آویر ضمن اشاره به قدمت و اعتبار گروه از توسعه همکاری دوجانبه استقبال کرد.
سپس، خانم دکتر آنا ماریا استاد گروه الکترونیک، ارتباطات و انفورماتیک دانشگاه آویر ضمن اشاره به قدمت و اعتبار گروه از توسعه همکاری دوجانبه استقبال کرد.