عمومی | دانشگاه مذاهب اسلامی

برگزاری پنجمین جلسه شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی

پنجمین جلسه شورای پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی در فصل دوم فعالیت این شورا، با حضور اکثریت اعضا، امروز سه شنبه ۲۷ خرداد در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست از سوی معاونت پژوهشی، گزارشی از روند انجام کارهای دومین همایش آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در حوزه علوم انسانی و اسلامی با تاکید بر نقد کارآمدی، از ابتدا تا انتها، ارائه شد.

پذیرش ۳۰ مقاله از میان مجموع مقالات واصله به دبیرخانه همایش، آماده شدن کتاب مجموعه مقالات جهت انتشار و نیز کتاب مصاحبه با استادان برجسته علوم انسانی و اسلامی کشور به عنوان دستاوردهای همایش دوم اعلام گردید که معاونت پژوهشی برای کلیه مقالات پذیرش شده گواهی پذیریش صادر خواهد کرد.
نظر به رویکرد معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه مبنی بر رصد و انتخاب آثار فاخر تالیف شده در زمینه تقریب و وحدت میان مذاهب اسلامی در بیرون از ایران، کتاب "الازهر و شیعه؛ تقریب اسلامی در قرن بیستم"، تالیف پژوهشگر آلمانی راینر برونر به زبان آلمانی، جهت ترجمه به زبان فارسی به تصویب شورای تخصصی پژوهشی رسید.

در ادامه این جلسه علاوه بر بحث وتبادل نظر در خصوص برخی از طرح‌های پژوهشی در دست اجرا و اتمام یافته، شورای تخصصی پژوهشی بر ضرورت پایبندی به آیین‌نامه همایش‌های علمی در سطح ملی و بین‌المللی، ابلاغ شده از سوی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در ۲۲/۱۰/۱۳۹۷ به کلیه دانشگاهها و مراکز علمی کشور تاکید ورزید.