انتشار مقالات نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت
مقالات نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ در پایگاه سیویلیکا نمایه و منتشر شد. این رویداد در تاریخ ۱۹ آذر ۱۳۹۸ تا ۲۱ آذر ۱۳۹۸ توسط انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ایران و انجمن علمی روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی در شهر تهران برگزار شده است.در این رویداد ۶۴ مقاله شامل ۴۱۴ صفحه ارائه شده است.بر اساس تحلیل اولیه انجام شده، مقالات این دوره از کنفرانس عمدتا در موضوعات زیر ارائه شده است:
- شادکامی
- تاب آوری
- توانمندی های منشی
- being
- بخشش
- سرزندگی تحصیلی
- سبکهای دلبستگی
- شوخ طبعی
- آموزش مثبت نگری
- امید
لیست و عناوین مقالات نمایه شده از نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت به صورت زیر می باشد:
۱. بررسی اثربخشی آموزش تاب آوری بر بیوفایی عاطفی و جنسی زوجین دچار تعارض زناشویی
۲. بررسی اثربخشی آموزش تاب آوری بر بی وفایی عاطفی و جنسی زوجین دچار تعارض زناشویی
۳. The Role of Attachment Styles in Prediction Academic Well-being in Medical Science Students
۴. نقش سبک های دلبستگی در پیش بینی سرزندگی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی
۵. نقش سبکهای دلبستگی در پیش بینی سرزندگی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی
۶. The Effectiveness of Group Reality Therapy on Psychological well-being of elderly city of Babol
۷. بررسی تاثیر موسیقی بر شادکامی و سلامت عمومی در هنرمندان عرصه موسیقی و افراد مبتدی
۸. نقش سبک های دلبستگی در پیشبینی سرزندگی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی
۹. مفهوم سازی امید متعالی و جایگاه نظری آن در روانشناسی
۱۰. Investigating the Relationship between Resilience, Humor, and Self-Talk among ۱۸ to ۲۸ Years old individuals
۱۱. اثربخشی رواندرمانی مثبت گرا بر افزایش شادکامی دختران نوجوان دارای علائم افسردگی
۱۲. The relationship between positive psychological characteristics or health anxiety among middle-aged people
۱۳. اثر بخشی برنامه ایمن سازی روانی پنسیلوانیا بر سبک اسناد بدبینانه کودکان افسرده
۱۴. بررسی ارتباط بین تاب آوری، شوخ طبعی و خود گویی در بین جوانان ۱۸ تا ۲۸ سا ل
۱۵. بررسی ارتباط بین تاب آوری، شوخ طبعی و خود گویی در بین جوانان ۱۸ تا ۲۸ سال
۱۶. بررسی رابطه بهزیستی روانشناختی و هوش هیجانی در افراد داوطلب خیریه
۱۷. تاثیر روانشناسی مثبت گرا بر رابطه هوش معنوی با رهبری اخلاقی مدیران دستگاه های اجرای شهر کرمان
۱۸. Comparison of wisdom, forgiveness and flow experience among elderly and young people of Qazvin province
۱۹. Investigating the Level of Happiness In Iranian Children and Examining Its Relationship with Mindfulness
۲۰. Investigating the Relationship between Components of Psychological Capital and Spiritual Intelligence with Tendency to Addiction of students
۲۱. رابطه وابستگی به اینترنت با سبک های هویتی و مولفه های سبک زندگی ارتقا دهنده ی سلامت
۲۲. بررسی اثربخشی آموزش تاب آوری بر خودکارآمدی و خوش بینی سالمندان مرد مقیم سرای سالمندان شهر اصفهان
۲۳. روانشناسی مثبت تیزهوشی: چهارچوبی برای معرفی مدل خودمراقبت گری
۲۴. تاثیر دراماتراپی در شادکامی و افزایش امید به زندگی در سالمندان
۲۵. سنجش میزان شادکامی در کودکان ایرانی و بررسی ارتباط آن با بهوشیاری
۲۶. مقایسه اثربخشی درمان فراشناخت با درمان مثبت گرا بر علایم افسردگی، بهزیستی روان شناختی و هدف در زندگی زنان مبتلا به عروق کرونر
۲۷. بررسی رابطه ابعاد سرمایه روانشناختی و هوش معنوی با گرایش به اعتیاد دانشجویان
۲۸. بررسی رابطه توانمندی های منش با سبک های دلبستگی در دانشجویان
۲۹. تاثیر روش آموزش خود شفقت ورزی بر انعطاف پذیری شناختی مادران دارای کودکان اختلال های یادگیری خاص
۳۰. اثر بخشی آموزش مثبت نگری بر حالت های روانشناختی مثبت و تاب آوری در نوجوانان پسر شهر شهریار
۳۱. طراحی مدل ساختاری توانمندیهای منشی مادران وشکوفایی دختران با نقش میانجی شیوه های فرزندپروری
۳۲. طراحی مدل ساختاری توانمندی های منشی مادران وشکوفایی دختران با نقش میانجی شیوه های فرزندپروری
۳۳. بررسی رابطه متغیرهای انگیزشی و توانمندسازی روانشناختی کارکنان پالاشگاه نفت آبادان
۳۴. اثر بخشی واقعیت درمانی گروهی بر بهزیستی روانشناختی در سالمندان شهرستان بابل
۳۵. نقش میانجی شادکامی و استدلال اخلاقی در رابطه بین فراشناخت اخلاق و رفتار اخلاقی در دانش آموزان شهر زنجان
۳۶. رابطه تعهد مذهبی با شادکامی در معلمان
۳۷. رابطه عزت نفس با شادکامی در معلمان
۳۸. اثربخشی معنادرمانی مبتنی بر اندیشه های مولانا بر اضطراب مرگ سالمندان
۳۹. اثر بخشی آموزش تکتیک ذهن آگاهی و شفقت درمانی بر میزان توجه انتخابی دانش آموزان دختر منطقه ۲ شهر تهران
۴۰. اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی بر شادکامی و خود دلسوزی شناختی دانشجویان دختر دانشگاه آزاداسلامی سبزوار
۴۱. اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی بر شادکامی و خود دلسوزی شناختی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار
۴۲. بررسی رابطه بین برخی متغیرهای مهم انگیزش شغلی با توانمندسازی روانشناختی کارکنان کارکنان پالاشگاه نفت آبادان
۴۳. اثر بخشی شفقت درمانی مبتنی بر قدردانی و بخشش بر بهباشی زنان مطلقه
۴۴. پیش بینی رجحان شغلی در کیفیت زندگی کارکنان براساس معنای شخصی؛ با میانجی گری تاب آوری
۴۵. مدل مفهومی فضیلت های زناشویی: ورود اخلاق به عرصه مطالعات روان شناسی مثبت نگر
۴۶. اثربخشی آموزش تاب آوری بر میزان صبر و سلامت روانی بانوان در دوران بارداری
۴۷. اثربخشی مداخله روانشناسی مثبت نگرگروهی بر خودمدیریتی و بهبود عملکرد زندگی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو
۴۸. اثربخشی روانشناسی مثبت نگر بر افسردگی و اضطراب بیماران دیابتی
۴۹. مفهوم پردازی تحول مثبت نوجوانی
۵۰. پیش بینی تاب آوری روان شناختی بر اساس امید، شوخ طبعی و قدردانی در دختران مجرد
۵۱. مقایسه تاب آوری و هوش معنوی بین آزادگان جنگ تحمیلی و افراد عادی
۵۲. تاثیر آموزش خوش بینی بر شادکامی کودکان عادی و نارساخوان
۵۳. توانمندی های منشی و رضایت از زندگی نوجوانان ایرانی: بررسی تفاوت های جنسیتی و سنی
۵۴. Designing a Structural Model for Mothers’ Character Strengths and Girls’ flourish with the Mediating Role of Parenting Styles
۵۵. بررسی ویژگیهای روان سنجی مقیاس ارزشها در عمل (نسخه ی نوجوانان)
۵۶. تاثیر آموزش برنامه مثبت نگری بر عاطفه مثبت و منفی مادران دارای فرزند کم توان ذهنی
۵۷. بررسی رابطه تنظیم رغبت و سلامت روان با توجه به سطح تحول روانی-معنوی
۵۸. ساخت، اعتباریابی و رواسازی مقیاس شجاعت براساس منابع اسلامی
۵۹. تبیین قدردانی بر اساس استرس تحصیلی با واسطه گری خودکارآمدی تحصیلی
۶۰. رابطه ی ویژگی های روانشناسی مثبت با اضطراب سلامتی در افراد میانسال
۶۱. مقایسه خردمندی، بخشش و تجربه غرقگی (فلو) در سالمندان و جوانان استان قزوین
۶۲. نگاه شناختی به نقش تجارب هیجانی مثبت بر تاب آوری
۶۳. بررسی تاثیر گذاری مولفه های روانشناسی مثبت نگر بر کاهش آسیب های اجتماعی فررزندان خانواده های طلاق شهر تبریز
۶۴. تفاوت های جنسی در توانمندی های منش نوجوانان