عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند

خبربسیار مهم :امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی غیر حضوری برگزار می شود

**خبر بسیار مهم ستاد استانی امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی**

به اطلاع استادان محترم و دانشجویان گرامی می رساند :

۱- با عنایت به مصوبه ستاد کرونای استان خراسان جنوبی به تاریخ ۲۵ خرداد ۹۹ و مستنداً به تجویز سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، مقرر گردید کلیه امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند و دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نهبندان و مابقی امتحانات واحدهای دانشگاه ازاد اسلامی قاینات، فردوس و طبس از تاریخ ۳۱ خردادماه ۹۹ بر اساس همان برنامه حضوری و در همان ساعات و روزها به صورت غیرحضوری برگزار گردد. ضمناً امتحانات حضوری تاریخ های ۲۹ و ۳۰ خرداد واحدهای فردوس، قاینات و طبس لغو و در انتهای بازه امتحانی به صورت برخط برگزار می شود. همچنین امتحانات ۲۴ لغایت ۳۰ خرداد واحد بیرجند و مرکز نهبندان که قبلاً لغو شده بود در پایان بازه امتحانی فعلی از ۲۲ لغایت ۲۷ تیرماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

۲- تا هنگام اجرایی شدن نرم افزار جدید توسط اداره فناوری استان، امتحانات مجازی در بستر نرم افزار adobe connect اجرا می شود. شیوه امتحان از حیث تستی، تشریحی و شفاهی با نظارت دانشگاه به اختیار اساتید واگذار می گردد و اگر اساتید نسبت به شیوه اجرا اقدامی نکردند، همان سوالات تحویل شده قبلی توسط بخش امتحانات برای دانشجویان در ساعت امتحان در نرم افزار adobe connect بارگذاری شده و اقدامات لازم توسط دایره امتحانات لحاظ می شود. در زمان امتحان ضرورتاً اساتید و عوامل امتحانات با حضور هریک به صورت جداگانه و به عنوان host در فضای مجازی امتحان ضمن نظارت بر نحوه برگزاری، نسبت به حضور و غیاب دانشجویان اقدام خواهند کرد. نظارت بر امنیت امتحان از حیث منع دانشجویان از تقلب با توجه به نحوه طراحی سوال به صورت همزمان برعهده استاد و دایره امتحانات می باشد.

۳- در هریک از شیوه های امتحانی به شکل زیر عمل خواهد شد: ۳-۱: در امتحانات تشریحی سوال از طریق نرم افزار adobe connect آپلود و دانشجویان موظفند حداکثر ۵ دقیقه پس از پایان وقت قانونی امتحان، از پاسخنامه عکس با کیفیت مناسب تهیه و ترجیحاً از طریق شبکه پیام رسان داخلی ایتا و در صورت عدم امکان از طریق واتس آپ به شماره ای که استاد اعلام نموده، ارسال نمایند. در موارد خاص که استاد در دسترس نیست یا به اینترنت دسترسی ندارد، با اطلاع رسانی قبلی، دریافت پاسخنامه توسط امتحانات صورت می گیرد. پس از اتمام زمان اعلام شده( زمان قانونی + حداکثر ۵ دقیقه) دریافت پاسخنامه مجاز نبوده و غیرقابل قبول خواهد بود. ۳-۲: در امتحانات تستی، استاد یا دایره امتحانات (در موارد عدم دسترسی به استاد)، الزاماً نسبت به بارگذاری تستها به صورت تک تک یا کامل در نرم افزار اقدام و با ایجاد poll مخصوص هر سوال و اختصاص زمان محدود پاسخ دهی به هر سوال تستی نسبت به دریافت پاسخ دانشجو ضمن جلسه اقدام می گردد. بدیهی است پاسخهایی که پس از بسته شده poll هر سوال، از طرق دیگر دریافت گردد قابل قبول نخواهد بود.

۳-۳: در امتحانات شفاهی دانشجو ملزم است در زمان پاسخگویی به سوالات شفاهی استاد با روشن نگه داشتن دوربین موبایل یا لپ تاپ مورد استفاده خود، و رعایت موازین شرعی و عرفی پوشش و نگاه کردن مستقیم به دوربین، نسبت به پاسخ به سوالات اقدام نماید. هرگونه چرخش سر، صحبت با دیگران و خاموش یا pause نمودن دوربین، به منزله تقلب در امتحان تلقی می گردد

۴- چنانچه برخی از دانشجویان به دلایل موجه به اینترنت دسترسی نداشته باشند، با اعلام قبلی و حداکثر دو روز قبل از برگزاری امتحان، به اداره امتحانات، می توانند در واحد یا مرکز مربوطه حضور یافته و بسته به شکل برگزاری امتحان در نرم افزار، نسبت به در اختیارگذاشتن پرینت برگه امتحان یا سیستم متصل به اینترنت به وی اقدام می شود. با توجه به محدودیت های سخت افزاری واحدها، حتی الامکان دانشجویان محترم از طرق دیگری چون استفاده از سیستم دیگران یا مراجعه به کافی نت برای حضور در امتحان استفاده نمایند؛ زیرا بجز در موارد محدود و ضروری با درخواست دانشجو در این زمینه موافقت نخواهد شد. چنانچه بر حسب این بند دانشجو قصد حضور در واحد را داشته باشد، رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله الزام به استفاده از ماسک و ضرورت فاصله گذاری حتمی خواهد بود.

۵- در تاریخ ۲۷ خردادماه نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی برای تمامی اساتید استان جهت آشنایی با نحوه امتحان غیرحضوری اقدام می شود و جریان کارگاه ضبط و در سایت واحدها و مراکز استان جهت بهره برداری اساتید بارگذاری خواهد شد.

۶- کلیه دانشجویان واحد بیرجند که برای کلاسهای مجازی نسبت به اخذ کد کاربری و رمز عبور اقدام نکرده اند، موظفند تا ۳۱ خرداد و از طریق سایت دانشگاه در این مورد اقدام نمایند. نحوه دریافت کد کاربری و رمز عبور عیناً به همان شیوه ای است که در خصوص کلاسهای مجازی وجود داشته است. ضمناً حوزه فناوری واحدها و مراکز نسبت به بارگذاری مجدد لینک دریافت کد کاربری و رمز عبور در صفحه اصلی سایت دانشگاه اقدام خواهند نمود. لینک اخذ کد کاربری و رمز عبور در واحد بیرجند http://iaubir.ac.ir/DNotice/۱۰۲۳۴۷ می باشد. از حضور دانشجو به صورت میهمان در جلسه امتحان مجازی ممانعت به عمل می آید.

۷- در فاصله باقیمانده تا شروع امتحانات هرگونه اطلاع رسانی لازم به دانشجویان صرفااز طریق روابط عمومی در سایت دانشگاه و کانال سروش دانشگاه به نشانی زیرانجام خواهد شد iaubir.ac.ir@

***قابل توجه دانشجویان گرامی که در طرح تعاون آزمون ثبت نام نموده اند *** ،دانشجویان واحد ها و مراکز دانشگاه ازاد اسلامی خراسان جنوبی که قبلا با ثبت نام در طرح تعاون آزمون متقاضی امتحان در محل سکونت بوده اند مانند سایر دانشجویان به صورت غیر حضوری امتحان دهند .