عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

پژوهشگاه فضایی ایران میزبان هیاتی از دیوان محاسبات کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، سعید شتابی، حسابرس کل هیات دهم امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور به‌همراه سرحسابرسان مستقر در مجموعه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیست و پنجم خرداد سال جاری در پژوهشگاه فضایی ایران حضور یافته و ضمن دیدار با ریاست و مسئولان این پژوهشگاه از دستاوردهای فضایی بازدید نمودند.

در این دیدار، در جلسه‌ای که با حضور دکتر حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، گزارشی از دستاوردهای این پژوهشگاه در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، سامانه بلوک انتقال مداری، بالن مخابراتی، تراسترها، سار هواپایه، پین پولر، باتری‌های فضایی، پنل خورشیدی، حسگرها و پروژه‌های سنجش از دور و دیگر پروژه‌های جاری ارائه شد.

پس از آن، این هیات از نمایشگاه دائمی دستاوردهای فضایی و مرکز تجمیع، یکپارچه‌سازی و آزمون سامانه‌های فضایی پژوهشگاه بازدید به عمل آورد.

لازم به ذکر است، نظر به اهمیت حوزه فعالیت پزوهشگاه فضایی ایران و دستاوردهای حاصله، این مجموعه به عنوان نخستین ارگان پژوهشی دولتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که در سال‌جاری مورد بازدید حضوری هیاتی از دیوان محاسبات کشور قرار گرفته است.