عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

برنامه عملیاتی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در سال جهش تولید

دکتر مهدی: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک " دانشگاه جامعه‌محور و کارآفرین"، ظرفیت سرشاری برای کمک به جهش مستمر تولید و ارتقای سطح رفاه جامعه و کاهش شکاف طبقاتی دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر رضا مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در مصاحبه با روابط عمومی گفت: سال جهش تولید، فرصت مغتنمی برای تمرکز بر ظرفی ت ها و استعدادها و خدمات رفاهی دانشجویان و توسعه دانشگاه در ابعاد نرم افزار و سخت افزار است. خوب است به عنوان یک خبر خوش در همین اوایل سال اعلام کنیم که طلیعه های این جهش در تخصیص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای نمایان شده است و ان شاء الله برکات سال جهش تولید نصیب مردم شریف ایران خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه برنامه‌های منسجمی برای عملیاتی نمودن و تحقق شعار سال اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری دارد. دکتر مهدی ب ه عنوان نمونه از تکمیل و توسعه ۳۰ کارگاه مهارت‌افزایی دانشجویی (کارگاه‌های جوار خوابگاه) خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها کارآمدی خود را در دوره شیوع کرونا در تولید ماسک، گان و مواد بهداشتی و همچنین تولید محصولات ارگانیک سلامت محور کشاورزی نشان دادند . امیدواریم با مساعدت همه ارکان دانشگاه و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، کارگاه‌های مهارت‌افزایی جوار خوابگاه‌های دانشجویی دانشکده ها و آموزشکده های فنی وحرفه ای بیش از پیش فعال گردد .

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه افزود: برنامه‌ریزی برای احداث پیست‌های دوچرخه سواری و موتورسواری با مشارکت فدراسیون‌های ورزشی مربوط در دانشکده ها و آموزشکده های مستعد نظیر تهران، مازندران و خراسان رضوی آغاز شده است. همچنین در ادامه احداث زمین‌های چمن مصنوعی دانشکده ها و آموزشکده ها در دهه فجر سال گذشته، برنامه احداث ۱۱۰ زمین چمن مصنوعی از سال ۹۸ همچنان در برنامه توسعه فضاهای ورزشی دانشجویی دانشگاه قرار دارد .

وی با اشاره به اینکه براساس ظرفیت قانون بودجه سال ۱۳۹۹، برنامه احداث ۱۰ خوابگاه دانشجویی در دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای که فاقد خوابگاه بوده و یا دارای کمبود ظرفیت خوابگاهی با اولویت مناطق محروم و دانشجویان دختر وجود دارد خاطر نشان کرد: تجهیز بیش از ۱۲۰ آشپزخانه به تجهیزات صنعتی، نیمه صنعتی و فناوری بخار از دیگر برنامه های عملیاتی معاونت فرهنگی و دانشجویی در سال "جهش تولید" است .

معاون فرهنگی و دانشجویی در پایان با آرزوی سالی موفق برای جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک " دانشگاه جامعه‌محور و کارآفرین"، ظرفیت سرشاری برای کمک به جهش مستمر تولید و ارتقای سطح رفاه جامعه و کاهش شکاف طبقاتی دارد. امیدواریم به فضل الهی با اجرای برنامه‌های راهبردی و توسعه و ارتقای هدفمند، دانشگاه فنی و حرفه ای به رسالت خود در کمک به جهش تولید عمل کند.