عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس اولویت دولت باشد

نماینده مردم شهرستان اقلید در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس دکتر مسلم صالحی در حاشیه دیدار با دکترمحمدجامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در این دانشگاه اظهار داشت: اگر بخواهیم دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشکده‌های آن در نقاط مختلف کشور به جایگاه واقعی خود برسد باید خروجی این دانشگاه متناسب با انتظارات بازار کار باشد و بتواند نیروی انسانی مورد نیاز که دارای مهارت و تخصص باشد را برای حوزه صنعت آموزش و تربیت کند.

وی بیان کرد: کاری که دولت می تواند انجام دهد، این است که هم به لحاظ امکانات و تجهیزات به دانشگاه فنی و حرفه‌ای توجه کند، زیرا این دانشگاه دانشگاهی است که باید آموزش‌های خود را به صورت عملی ارائه  و در بحث تجهیزات و منابع نیز تقویت شود.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر موضوعی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس مورد توجه است و برای رفع کمبودها باید در آن تلاش شود، تعداد کم اعضای هیئت علمی است، افزود: نسبت هیئت علمی به دانشجو در این دانشگاه حداقل۵۰۰ به یک نفر است و این در حالی است که با استانداردها فاصله دارد.

صالحی افزود: نکته‌ای که در موضوع جذب هیئت علمی این دانشگاه یک نقطه قوت به شمار می‌رود این است که، اساتیدی که می‌خواهند در این دانشگاه جذب شوند باید در حوزه صنعت تخصص داشته تا بتوانند تجربیات خود را به فضای دانشگاه و دانشجویی منتقل کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نسبت کارمند به دانشجو نیز در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس مناسب است و باید با یک برنامه‌ریزی جایگاه اداری آن نیز بیش از پیش توسعه و تقویت شود، خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه زیرساخت‌ها نیز نیاز به تجهیزات روز است، که اگر دانشجو مهارت کسب کند به طور قطع می تواند مهارت در حوزه صنعت تاثیرگذارباشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: یکی از موثرترین دانشگاه‌هایی که بتواند حوزه اشتغال و سطح درگیری و سطح اشتغال دانشجو در حوزه صنعت را افزایش دهد دانشکده های فنی و حرفه ای است و تقویت آن یک ضرورت است.

صالحی همچنین با تاکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: جای بسی قدردانی است که دکتر جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس ارتباط با صنعت را یکی از اولویت‌های این دانشگاه قرار داده و با بخش صنعت نیز ارتباط قوی دارد، امیدواریم خروجی این دانشگاه سبب حضور در بازار کار و تاثیرگذاری مثبت در کاهش نرخ بیکاری باشد.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی به فعالیت دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران اقلید اشاره کرد و گفت: این دانشکده نیز برای ارتقاء نیاز به زیرساخت‌ها و تجهیزات دارد که امیدواریم با تعامل بین مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای محقق شود.

براساس این گزارش، در این دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز با قدردانی از حضور نماینده مردم شهرستان اقلید در این دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مهارتی که برنامه آن رسیدن به اهداف دانشگاه نسل چهارم است، نیازمند نگاه ویژه مجلس یازدهم می باشد.

دکتر محمدجامعی افزود: تصویب اعتبار در راستای خرید تجهیزات روزکارگاهی و آزمایشگاهی و همچنین کمک در تامین اعتبار جهت ساخت خوابگاه‌ها یکی از نیازهای اصلی در ۱۴ دانشکده فنی و حرفه ای فارس به شمار می‌رود که حمایت نمایندگان استان فارس را می‌طلبد.

جامعی به فعالیت‌های شاخص سال ۹۸  دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس اشاره و بیان کرد: توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت و به خصوص فعالان بخش خصوصی و اصناف، دعوت از مسئولان و بزرگان استان فارس، تشکیل مجمع خیرین مهارت و اشتغالزایی با حضور چهره‌های شاخص استان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و صنعت از مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس بود.

وی بیان کرد: افتتاح ساختمان آموزشی دانشکده فنی فیروزآباد به عنوان چهاردهمین دانشکده فنی استان فارس،  اجرای طرح های بزرگ عمرانی از جمله تسریع در تکمیل مجموعه بزرگ فرهنگی، مذهبی دانشکده فنی شهید باهنر شیراز، جذب اعتبارات استانی توازن نفت و گاز به مبلغ ۳۱ میلیارد ریال،آغاز ساخت خوابگاه شماره پنج دانشکده فنی شهید باهنر با متراژ سه هزار و ۷۰۰ مترمربع با ظرفیت پذیرش ۵۰۰ دانشجو و پیشرفت ۱۵ درصد، تکمیل طرح های نیمه تمام در دانشکده های استان  و جذب نیروهای جدیدالاستخدام از دیگر فعالیت هایی بود که در سال ۹۸ توفیق اجرای آن را داشتیم.

انتهای پیام/