عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

آموزش چهار سبک رفتاری به دانشجویان ورودی جدید در وبینار خودشناسی



چهار سبک رفتاری در وبینار خودشناسی و رفتارشناسی مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه به دانشجویان ورودی جدید  آموزش داده شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از معاونت دانشجویی، کارگاه آموزشی مجازی خودشناسی و رفتارشناسی بر اساس مدل جهانی دیسک ویژه دانشجویان ورودی جدید به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه، برگزار و در این کارگاه چهار سبک رفتاری در وبینار خودشناسی و رفتارشناسی آموزش داده شد.

صابر روانشناس مرکز مشاوره و مدرس این کارگاه با بیان اینکه دیسک زبان جهانی رفتار است، توضیح داد: دیسک درباره هوش، ارزش‌ها یا مهارت‌ها صحبت نمی‌کند و به بررسی شخصیت نمی‌پردازد.

وی افزود: دیسک صرفاً درباره رفتارهای قابل‌مشاهده شما صحبت می‌کند. دیسک فقط نحوه عمل و ارتباطات ما است. دیسک جهانی و عمومی است و رفتار ما را بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت، کشور، فرهنگ، صنعت، سازمان و جایگاه شغلی توصیف می‌کند.

صابر ادامه داد: به ‌طور خلاصه می‌توان گفت با مدل رفتاری دیسک می‌توانیم ویژگی‌های رفتاری خود و دیگران را بشناسیم، بسیاری از سوءتفاهم‌ها را مدیریت و نقاط قوت و ضعف خودمان را پیدا و روی آن‌ها تمرکز کنیم.

در این کارگاه هریک از چهار سبک‌رفتاری بر اساس مدل دیسک تشریح و ویژگی‌ها، نقاط قوت و ضعف افراد داری هر ویژگی بررسی شد و همچنین تمرین‌ها و فنونی جهت برطرف کردن نقاط ضعف افراد آموزش داده شد.

همچنین در این کارگاه آزمون خودشناسی و رفتارشناسی با محوریت مدل جهانی دیسک به‌صورت مجازی به شرکت‌کنندگان داده شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار:۷۷۰۳م.ر