عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

حوزه سلامت استان، آماده رصد کمی و کیفی آب آشامیدنی منطقه طارم سفلی است

دکتر پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست شورای اداری منطقه طارم سفلی با اشاره به لزوم حل مشکلات آب این بخش، گفت: در صورت تامین اعتبار توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی(آبفا) و توزیع آب آشامیدنی در منطقه طارم سفلی، حوزه سلامت، نظارت بر کنترل کمی و کیفی آ ب این منطقه را در دستور کار خود قرار خواهد داد و کارشناسان این حوزه، ضمن پایش آب این منطقه، بیماری های منتقله از آب را هم مدیریت خواهند کرد.

دکتر نامدار، اقدام بعدی این حوزه را  در نظر گرفتن بالگرد امداد برای دسترسی  تمام بخش طارم سفلی نام برد و افزود: در صورت در نظر گرفتن فضایی مسطح و مناسب از سوی بخشداری منطقه طارم سفلی، این کار، امکان پذیر خواهد بود و لازمه آن، همکاری کلیه مسوولان و استفاده از توان مدیران منطقه است تا بتوان در مواقع بروز حوادث، خدمت رسانی را در سطح گسترده تر و سریع تر به مردم رساند.

وی یکی از اهداف اصلی حوزه سلامت را ایجاد شرایطی دانست که در آن، عموم مردم، با درک آگاهی بیشتر از موارد بهداشتی و مفید برای سلامتی و تندرستی خود، در راستای زندگی آسوده و به دور از بیماری گام بردارند .

دکتر نامدار با تقدیر از پیگیری و اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه همه جانبه در ارایه خدمات در مناطق کم برخوردار؛ گفت: برنامه تحول نظام سلامت، با اولویت مناطق کم برخوردار و محروم، با توجه به توسعه زیرساخت ها و تکمیل آن ها، نظیر: احداث خانه های بهداشت، مرکز خدمات جامع سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمار، ماندگاری پزشک و رسیدگی به بیماران صعب العلاج،  در این مناطق، پایه ریزی شده است.

نشست مذکور، عصر روز ۲۴ خرداد ۹۹ به ریاست دکتر هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی، شهرداری و بخشداری های توابع طارم سفلی در سالن ورزشی شهر سیردان برگزار شد.