عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

توزیع انسولین در همدان


معاون غذا و داروی دانشگاه  با بیان اینکه داروی انسولین از هفته گذشته توزیع شده اما به دلیل تحریم‌ها کم است گفت: پزشکان این دارو را کوتاه‌مدت تجویز کنند تا همه بیماران از آن بهره‌مند شوند.


به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، تعدادی از بیماران از نبود انسولین در استان همدان گلایه دارند و عنوان می‌کنند که داروخانه‌ها اعلام کرده‌اند این دارو تحریم است و در کشور یافت نمی‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در این خصوص اظهار کرد: انسولین در کشور بسیار کم است اما یک هفته‌ای می‌شود که توزیع آن آغاز شده است.

دکتر ایرج خدادادی با بیان اینکه داروی انسولین در استان نیز توزیع شده اما به وفور نیست گفت: پزشکان هنگام تجویز داروی انسولین، مصرف‌های کوتاه‌مدت را بنویسند هرچند قبول داریم که بیماران دوست دارند داروی یک ماهه را تحویل بگیرند اما به دلیل کمبود اگر بیماری مصرف یک ماهه را دریافت کند ممکن است برخی بیماران با نبود این دارو مواجه شوند.

وی تاکید کرد: پزشکان تجویزهای کوتاه‌مدت را مد نظر قرار دهند تا برای همه بیماران امکان دسترسی به دارو فراهم شود، بیماران نیز مراعات کنند و اصرار به تحویل یک ماهه دارو نداشته باشند تا دیگر نیازمندان به دارو امکان درمان داشته باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه  با اشاره به اینکه انسولین‌های قلمی در کشور بسیار کم و توزیع بسیار محدود است گفت: به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود دسترسی کشور به انسولین قلمی با مشکل مواجه است.

وی بیان کرد: به دلیل کمبود انسولین در حال حاضر برای هر کدام از استان‌ها این دارو به میزان واقعی توزیع نشده زیرا مشکل کشوری است./ع