عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تاکید معاون غذا و داروی دانشگاه بر اجرای طرح های نظارتی قاچاق فرآورده های سلامت

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس کمیته مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور استان با اشاره به بحران شیوع  ویروس منحوس کرونا و شرایط خاص استان خراسان رضوی و بویژه شهر مقدس مشهد، خواستار نظارت های ویژه و همکاری هرچه بیشتر ارگان های دخیل در این امر به منظور ممانعت از قاچاق فرآورده های سلامت محور بویژه تجهیزات حفاظت فردی مورد نیاز مقابله با کرونا ویروس شد.

به گزارش وب دا، دکتر جبرائیل موفق در نخستین نشست کمیته مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور خاطر نشان کرد: تیم های بازرسی این معاونت بر تامین و ارائه خدمات مورد نیاز بیمارستان ها؛ مراکز درمانی؛ داروخانه ها نظارت و در صورت مشاهده خرید و فروش های حجمی و خارج از عرف، اقدامات قانونی لازم توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه انجام تا هموطنان دغدغه ای در این حوزه ها نداشته باشند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن قدردانی از همه تلاشگران و بویژه فعالان دانشگاه علوم پزشکی که در چند ماه اخیر به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا متحمل فشار کاری بسیار زیادی شدند خواستار همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر ارگان های دخیل در امر سلامت و خصوصا تجهیزات حفاظت فردی مورد نیاز مقابله با کرونا ویروس و همچنین پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور شد.

فرزاد فر ؛ اطلاع رسانی پیام ها و توصیه هایی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رسانه های محلی، صدا و سیما و ... به منظور ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه؛ برگزاری کارگاه های آموزشی، تدوین و توزیع پوسترها و بنرهای اطلاع رسانی با محوریت پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده های سلامت محور در مراکز درمانی، بیمارستان ها، دانشگاه ها، ادارات و سازمان ها، داروخانه ها، اتحادیه ها و ... را از جمله اقدامات معاونت غذا و دارو دانشگاه در حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور عنوان و بر انجام اقدامات فرهنگی به منظور افزایش آگاهی های عمومی در خصوص عوارض مصرف و عواقب غیر قابل جبران استفاده از کالاهای سلامت محور تقلبی و قاچاق توسط ارگان های دخیل در امر سلامت، توصیه ویژه کرد.

نخستین نشست کمیته مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال جاری با حضور نمایندگان سازمان های دخیل در این امر به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

این نشست با حضور دبیر کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان؛ معاون غذا و دارو دانشگاه و رئیس کمیته مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور استان؛ مدیران حوزه های معاونت غذا و دارو؛ نمایندگانی از تعزیرات حکومتی؛ صنعت و معدن؛ اتاق اصناف؛  اموال تملیکی؛ پلیس امنیت اقتصادی؛ پلیس فتا و ... به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه (دبیرخانه کمیته مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور استان) برگزار گردید.

ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، اقدامات انجام شده در اجرا برنامه های سلامت محور در سطح استان، ساماندهی انبارها؛شرکت های پخش فرآورده های خوراکی و آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی تبلیغ و اطلاع رسانی کالاهای سلامت محور و .... از جمله مباحثی بود که در اولین نشست کمیته مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور استان به آن پرداخته شد.

{jcomments on}