عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان خبر داد: وضعیت شهرستان تایباد تحت کنترل است/ اعزام نیروی متخصص به تایباد

معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در هفته های اخیر تعداد افراد مبتلا به کووید-۱۹ روند افزایشی داشت اظهار کرد: با اقدامات و تدابیر صورت گرفته در حال حاضر وضعیت این شهرستان تحت کنترل است و از روز گذشته میزان ابتلا رو به کاهش است.

دکتر شاپور بدیعی در گفتگو با وب دا با بیان اینکه همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹، پزشک متخصص مقیم این شهرستان به این بیماری مبتلا شد خاطر نشان کرد: براین اساس تلاش شد ضمن اعزام یک نیروی متخصص به این شهرستان، بیمارانی که نیاز به خدمات و مراقبت داشتند به مشهد منتقل شدند.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان تایباد به صورت مستمر رصد و پایش می شود تصریح کرد: در حال حاضر میزان موارد ابتلا رو به کاهش است که این امر نشان دهنده همکاری و  هماهنگی میان تیم بهداشت و درمان شهرستان تایباد و پیگیری و رصد مداوم در این حوزه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اجرای طرح سطح بندی در شهرستان تایباد اظهار کرد: شهروندان در صورت ابتلا به علائم بیماری در مرحله نخست به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایند و در  صورت نیاز از طریق سیستم ارجاع به بیمارستان منتقل شوند.

دکتر بدیعی با بیان اینکه مراجعه مستقیم به بیمارستان ممکن است فرد را در معرض ابتلا بیشتر به بیماری کرونا قرار می دهد تصریح کرد: بهترین راهکار برای بررسی وضعیت سلامتی در خصوص بیماری کرونا در مرحله نخست مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه این آمادگی را دارد که در صورت نیاز نسبت به اعزام نیروی پرستار نیز به این شهرستان اقدام نماید اظهار کرد: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده توسط مسئولان شبکه بهداشت و درمان تایباد در حال حاضر نیاز به نیروی پرستار در این شهرستان وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه نباید به هیچ عنوان نسبت به ویروس کرونا ساده اندیشی کرد و مردم باید بدانند که این ویروس در کنار آنها زندگی می کند  اظهار کرد: مهمترین اصل در پیشگیری از این بیماری رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اصول بهداشتی و مراقبتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی است.

{jcomments on}