عمومی | بنیاد ملی نخبگان

بکارگیری ظرفیت‌های استانی در اجرای طرح شهید احمدی‌روشن ضرورت دارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های تعاملی و به منظور جهت‌دهی ظرفیت‌های درون‌استانی به سمت حمایت از طرح و ایده نخبگانی، نشست مشترک رییسان بنیاد نخبگان استان همدان و پارک علم‌وفناوری استان برگزار شد.

در این نشست، حمید بلالی؛ رییس بنیاد نخبگان استان همدان ضمن تاکید بر لزوم عملیاتی‌شدن ایده‌های نخبگانی و حرکت مستعدان‌برتر به سمت تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی بر مبنای نیازهای واقعی استان و کشور، رویکردهای اصلی اجرای طرح شهید احمدی‌روشن را تشریح و به تبیین اهداف هسته‌های مسئله‌محور دانشجویی پرداخت.

وی در ادامه گزارشی از روند شکل‌گیری و تشکیل هسته‌های مسئله‌محور در استان همدان ارائه کرد و افزود: با توجه به استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در پارک علم‌وفناوری استان همدان، اعلام نیازمندی‌ها و آمادگی مشارکت شرکت‌ها و هسته‌های فناور در اجرای طرح شهید احمدی روشن یک ضرورت است.

بلالی از حمایت بنیاد ملی نخبگان از رویدادهای رقابتی مسئله‌محور در کنار هسته‌های مسئله‌محور خبر داد و اظهار داشت: می‌توان در قالب همکاری و تعامل با پارک علم‌و‌فناوری استان و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین طرح مسئله از سوی آنها، تا انتهای سال چند رویداد رقابتی مسئله‌محور برگزار کرد.

در این نشست، حسن مرادی؛ رییس پارک علم‌وفناوری استان همدان نیز ضمن اعلام آمادگی این پارک از اجرای طرح هسته‌های مسئله‌محور و رویدادهای رقابتی مسئله‌محور در استان همدان، گفت: مجموعه پارک علم‌وفناوری در حال‌حاضر طرح‌های تقاضامحور را اجرا می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر همگرایی میان مجموعه بنیاد نخبگان استان و پارک علم‌و‌فناوری استان، این مهم را زمینه‌ساز استفاده حداکثری از ظرفیت هر دو مجموعه در اجرای برنامه‌های مشترک و هدفمند دانست.