عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

راه اندازی پلی کلینیک تخصصی پرند با هدف ارائه خدمات سلامت به مردم محروم منطقه


جلسه بررسی راه اندازی پلی کینیک تخصصی پرند با هدف ارائه خدمات سلامت به مردم محروم منطقه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جلسه بررسی راه اندازی پلی کینیک تخصصی پرند در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و با حضور سردار دکتر اخوان ؛ معاون بهداری نیروی زمینی سپاه ، دکتر کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه، دکتر امامی ؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان رباط کریم و معاونین توسعه و درمان ، ۲۵ خرداد ۱۳۹۹در سالن شورای ستاد مرکزی تشکیل شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: هدف ما ارائه خدمات با کیفیت و تعرفه دولتی به مردم  محروم منطقه پرند می باشد و سیاست ما برای این موضوع ، برون سپاری است.
دکتر کوهپایه زاده بیان کرد: خدمات بهداشتی و پزشکی تخصصی برای آنجا مورد نیاز است ، البته ارائه خدمات بهداشتی یک کار حاکمیتی است که در کنار راه اندازی کلینیک تخصصی می تواند و در جهت خدمت به مردم موثر واقع شود.
ایشان با اشاره به مدل کار تفاهمی خاطر نشان کرد: باید با ارزیابی میدانی،  تلاش ملی ، عزم جهادی و همکاری بین بخشی در جهت راه اندازی هر چه سریعتر این کلینیک اقدام شود.
وی افزود: لذا باید علاوه بر ایجاد یک پایگاه بهداشتی برای فضای مورد نظر ، طرح درمانی آن هم پیش بینی شود.
سپس معاون بهداری نیروی زمینی سپاه ضمن تشکر از خدمات برجسته دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ اظهار کرد: حق مردم منطقه پرند این است که خدمات با کیفیت در حوزه سلامت دریافت کنند.
سردار دکتر اخوان ابراز کرد: امیدوارم با هم اندیشی و اجماع نظرو به صورت جهادی، کلینیک پرند را فعال کنیم و با توجه به آماده بودن زیر ساخت لازم جهت این کار ، نقش پاسخگویی اجتماعی در این حوزه پر رنگ می شود و مسئولیت پذیری ما را در برابر مردم بیشتر می نماید.
ایشان با تاکید بر نگاه خدا محوری و سرعت عمل در این راستا ، افزود: باید تعیین شود چه سطحی از ارائه خدمات برای کلینیک مد نظر است و هزینه ها ، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص لازم وتعهدات سازمانهای ذیربط جهت این کار مشخص شود.
در ادامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: به دلیل نیاز منطقه، این امر در اولویت ما قرار دارد و حضور دوستان در مجموعه بهداشت و درمان نظامی می تواند به ما در جهت ارائه خدمات سرپایی کمک نمایند .
دکتر توکلی ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری گفت: بحث ایمنی و سیستم ارجاع در کلینیک باید مورد توجه باشد .
همچنین معاون توسعه ، مدیریت و منابع دانشگاه اظهار داشت: مردم پرند از نظر فضای بهداشتی و درمانی در حداقل ها قرار دارند ، لذا همکاری بین بخش برای خدمت بیشتر به مردم مورد نیاز است .
دکتر محقق افزود: باید نوع خدمات ، تجهیزات و نیروی انسانی مشخص شود تا بتوان برای آن برنامه ریزی مناسبی انجام داد.
در پایان مقرر شد تفاهم نامه ای با حضور نمایندگان دو طرف در اسرع وقت تنظیم و هر چه سریعتر جهت اجرای عملیات راه اندازی کلینیک اقدام شود.


تهیه خبر : رهنورد