عمومی | بنیاد ملی نخبگان

مهاجرت نخبگان به کشور زمینه‌ساز فرصت‌های شغلی نوآورانه است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین جلسه شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان گیلان در سال جاری با حضور استاندار، رییسان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شد .

در این نشست، مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان استان گیلان گزارشی از روند مهاجرت نخبگان ایرانی به داخل کشور ذیل برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی غیرمقیم توسط بنیاد ملی نخبگان ارائه کرد و با اشاره به منویات مقام‌معظم‌رهبری درباره این موضوع، گفت: مهاجرت نخبگان به داخل کشور مصداق بندهایی از سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام‌معظم‌رهبری و ایجاد کننده فرصت‌های شغلی نوآورانه در داخل کشور است.

وی افزود: بنیاد نخبگان استان گیلان برای تشکیل کارگروه یا کمیته تخصصی مهاجرت در استان آمادگی لازم را دارد تا این مهم را با تجمیع اندیشه‌های نخبگان و با استفاده از توان نخبگان و دستگاه‌های‌اجرایی استان به انجام برساند.

لازم به ذکر است، در بخش‌های دیگر این نشست، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی مرتبط با سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام‌معظم‌رهبری و گزارش‌هایی از فعالیت‌های مرتبط در خصوص وضعیت جمعیتی استان، بویژه جمعیت مهاجرین و مهاجرت‌های به داخل استان در سال‌های اخیر و در شرایط شیوع بیماری کرونا، توسط مسئولان استانی ارائه شد.