عمومی | مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور

ضرورت توسعه کمی و کیفی محصولات دام و طیور با نگاه به بازارهای صادراتی

ضرورت توسعه کمی و کیفی محصولات دام و طیور با نگاه به بازارهای صادراتی

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه کمی و کیفی محصولات دام و طیور متناسب با بازارهای صادراتی را از سیاست های استراتژیک خود در این بخش عنوان کرد .

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر مرتضی رضایی در مراسم تکریم و معارفه معاونان امور تولیدات دامی سابق و جدید این وزارتخانه، به مهمترین سیاست های استراتژیک در زیر بخش دام و طیور اشاره کرد و آن را سرلوحه حرکت های این مجموعه دانست .

وی گفت: بهبود بهره وری در بکارگیری منابع و عوامل تولید مانند سرمایه، دام و سرمایه انسانی و توسعه عمودی با بهره وری و بهبود راندمان به ازای هر واحد دامی به جای توسعه افقی و افزایش تعداد واحدهای دامی از سیاست های مهم در این معاونت است .

رضایی افزود: توسعه دامپروری در کشور نیز باید متناسب با برنامه دقیق آمایش سرزمین صورت گیرد .

وی بر اجرا و پیاده سازی نظام ترویج و آموزش دانش روز دامپروری در تمام سطوح و حفظ محیط زیست در سیاست های خود تاکید ورزید .

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، توانمندسازی تشکل ها برای واسپاری و مشارکت کامل و کلان آنان در امور تصدی گری و نظارت بر کارکردشان را از دیگر سیاست های مهم بخش دام و طیور عنوان و تصریح کرد: تعامل سازنده و مشارکت حداکثری با تمام ذی نفعان در این زیربخش در تصمیم گیری ها صورت می گیرد .

در این مراسم، دکتر حسن رکنی معاون سابق امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز با تاکید بر این که تشکیل زنجیره تولید در حوزه تولیدات شیر و گوشت باید توسعه یابد، گفت: در حوزه ماکیان و به ویژه شتر مرغ برای تشکیل زنجیره تولید فعالیت ها آغاز شده است .

وی اظهار داشت: در گذشته ۹۰ درصد نیازمان در حوزه ماکیان از طریق واردات تامین می شد در حالی که امروز ۹۰ درصد نیازمان در این حوزه در کشور تامین می شود .

رکنی با بیان این که در دولت تدبیر و امید گام های بلندی در زمینه دام های پربازده برداشته شده است، تصریح کرد: اقبال مردم از این دام ها زیاد است و در بعضی از دام های پربازده شاهدیم که محصولاتشان ۶ ماه زودتر پیش فروش می شود .

وی در همین حال بهبود تراز تجاری در بخش دام و افزایش کیفیت و کمیت تولید شیر را از دستاوردهای چهار سال اخیر در وزارت جهاد کشاورزی برشمرد .

روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور


==CEPFG==