کنفراس ها | سیویلیکا

انتشار مقالات کنفرانس ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره با رویکرد دستاورهای نوین در علوم تربیتی و رفتاری "ازنگاه معلم

مقالات کنفرانس ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره با رویکرد دستاورهای نوین در علوم تربیتی و رفتاری "ازنگاه معلم در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ در پایگاه سیویلیکا نمایه و منتشر شد. این رویداد در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ توسط مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میناب ،کارشناسی پژوهش و تحقیقات و تحت حمایت سیویلیکا در شهر میناب برگزار شده است.در این رویداد ۶۶۲ مقاله شامل ۷۴۳۱ صفحه ارائه شده است.بر اساس تحلیل اولیه انجام شده، مقالات این دوره از کنفرانس عمدتا در موضوعات زیر ارائه شده است:
- دانش آموزان
- دانش آموز
- معلمان
- یادگیری
- تحلیل محتوا
- معلم
- آموزش
- پیشرفت تحصیلی
- پرخاشگری
- خلاقیت




لیست و عناوین مقالات نمایه شده از کنفرانس ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره با رویکرد دستاورهای نوین در علوم تربیتی و رفتاری "ازنگاه معلم به صورت زیر می باشد:
۱. بررسی نقش فضای مجازی و ارتباط آن با آسیب های اجتماعی دانش آموزان
۲. پیش بینی آموزش های خلاقانه بر پیشرفت و خودکارآمدی تحصیلی در شهر هشتبندی
۳. روش آموزش معکوس در درس ریاضی و بررسی میزان تاثیر آن در کلاس درس
۴. تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی براساس مولفه های مهارت های زندگی
۵. بررسی تاثیر تمرین های ادراکی- حرکتی بر بهبود اختلال ویژه ی یادگیری دانش آموزان پسر دوره ی دوم ابتدایی شهرستان میناب
۶. بررسی تاثیر سلامت روان بر عملکرد دانص آموزان دبستان ضهرستان پارسیان با نقص میانجی هوش معنوی
۷. بررسی رابطه سلامت روان و هوش هیجانی بر پیشرفت دانش آموزان دختر و پسر پایه پایه ششم باغ شهر فین در سال تحصیلی ۹۹-۸۹۹۱
۸. شناسایی زمینه های اصلی نقش راهبران آموزشی و تربیتی در بهبود عملکرد تدریس معلمان
۹. بررسی نقش میانجی تفکر انتقادی در رابطه بین فرهنگ سازمانی و عملکرد آموزشی معلمان ابتدایی شهر رودان در سال تحصیلی ۸۹-۸۹
۱۰. بررسی رابطه انواع اختلالات آموزشی با اختلالات یادگیری، دانش آموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان این مقطع در مدارس آموزش و پرورش ناحیه ۱ بندر عباس در سال تحصیلی ۹۹-۹۸
۱۱. بررسی آثار تربیتی و راه های تشویق دانش آموزان به نماز در مدارس شهرستان میناب
۱۲. بررسی رابطه بین ذهن آگاهی و تاب آوری با کیفیت زندگی کاری معلمان، مطالعه موردی معلمان شهر تهران
۱۳. راه های افزایش سطح کیفی فعالیت علمی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سگزآباد
۱۴. مدیریت و برنامه ریزی در آموزش و پرورش
۱۵. مقایسه تاثیر چند رسانه ای تولید شده بر اساس اصول مایر در درس جغرافیا با چند رسانه ای تائید شده وزارت آموزش و پرورش بر یادگیری و یادداری دانش آموزان
۱۶. تاثیر آموزش خلاقانه بر پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان ابتدایی شهر بندر عباس
۱۷. تاثیر آموزش خلاقانه برپیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان ابتدایی شهر بندرعباس
۱۸. تعیین شاخص سطح خوانایی گانینگ در محتوای کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه یازدهم متوسطه دوم
۱۹. بررسی سطح خوانایی کتاب حسابداری تکمیلی پایه یازدهم با استفاده از شاخص گانینگ
۲۰. بررسی سطح خوانایی کتاب کاربرد فناوری های نوین پایه یازدهم با استفاده از شاخص گانینگ
۲۱. بررسی سطح خوانایی کتاب مدیریت تولید پایه یازدهم با استفاده از شاخص گانینگ
۲۲. بررسی سطح خوانایی کتاب کارگاه نوآوری و کارآفرینی پایه یازدهم با استفاده از شاخص گانینگ
۲۳. بررسی اهمیت خود کارآمدی در پیشرفت تحصیلی و انگیزه تحصیلی
۲۴. کاربرد هوش های مشت گانه در آموزش و پرورش دبستانی
۲۵. تدوین مولفه های ارزشایب حرفه ای کارکنان آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین
۲۶. تحلیل محتوای کتاب فارسی پنجم ، بر اساض شاخص فلش
۲۷. The Effect of Developments, Sources and Directions of Task-Based Language Teaching on Iranian Intermediate EFL
۲۸. اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر تقویت خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع اول متوسطه
۲۹. بررسی ویژگی های دانش آموزان دیر آموز
۳۰. Minding Morphology: The Effect of Morphological Awareness on Reading for Intermediate English Language Learners
۳۱. چالش آموزش و پرورش در هزاره ی سوم با توجه به ویژگی های آموزش و پرورش اثربخش ژاپن، سیاست تغییر و تبدیل
۳۲. بررسی تاثیر مدیریت موثر کلاس درس در فرایند یاددهی- یادگیری دانش آموزان
۳۳. بررسی جایگاه روش های تدریس نوین در عملکرد تحصیلی دانش آموزان
۳۴. کاربرد QFD در نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت معلمان مورد مطالعه: معلمان ابتدایی شهرستان بندر عباس
۳۵. ترویج حجاب و عفاف و تاثیر آن بر جامعه ی اسلامی از دیدگاه معلمان منطقه دهدز
۳۶. تاثیر استرس بر دانش آموزان ابتدایی شهرستان جاسک در سال تحصیلی ۹۹-۹۸
۳۷. رابطه بین سردرگمی هویت، آشفتگی شناختی با هیجان های منفی در دانش آموزان متوسطه دوم شهر بندرلنگه
۳۸. رابطه بین ابعاد عدالت سازمانی (عدالت توزیعی، رویه ای و تعاملی) با رفتار شهروندی سازمانی معلمان مقطع متوسطه ناحیه ۱ شهر اهواز
۳۹. ساختارشناسی ادبیات نمایشی در علوم تربیتی و شیوه های اجرای آن در مدارس ابتدایی
۴۰. بررسی چگونگی اجرای رح ویژه مدرسه (بوم) در مدارس ابتدایی ناحیه ۲ بندرعباس
۴۱. مقایسه نارسایی شناختی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری، اختلال نقص توجه/بیش فعالی و بهنجار
۴۲. مقایسه مهارت های فراشناختی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری، نقص توجه/ بیش فعالیت و بهنجار
۴۳. بررسی اثربخشی آموزش جرات مندی بر کاهش پرخاشگری و تقویت روابط دوستانه بین دانش آموزان مقطع ابتدایی
۴۴. بررسی آموزش مبتنی بر روش تدریس بارش مغزی بر رشد خلاقیت دانش آموزان ابتدایی
۴۵. بررسی نقش معلم در مدیریت کلاس، عوامل بی نظمی و راهکارهای مدیریتی برای ایجاد نظم
۴۶. اثربخشی آموزش همدلی و آموزش مدیریت خشم بر میزان قدرت ارتباطات و پذیرش اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان میناب
۴۷. تاثیر تکنولوژی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
۴۸. بررسی آموزش یادگیری مشارکتی بر خود نظم دهی تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول در درس کار و فناوری
۴۹. بررسی مقایسه آموزش ریاضی در مدارس دو زبانه و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه دوم متوسطه دختر شهر میناب سال تحصیلی ۹۶-۹۵
۵۰. بررسی تاثیر کمال گرایی بر جهت گیری اهداف پیشرفت تحصیلی (مورد مطالعه: دانش آموزان مقطع ابتدایی ناحیه یک شهرستان قزوین)
۵۱. نگاهی به ارزشیابی کیفی توصیفی و مشکلات اجرای آن
۵۲. اهمیت بازی بر رشد و حل مشکلات کودکان
۵۳. تحلیل محتوای کتاب ریاضی ششم ابتدایی بر اساس میزان توجه به مولفه های سازنده گرایی
۵۴. تدریس در خدمت کیفیت بخشی به نظام آموزشی (سخنرانی)
۵۵. واکاوی نقش مهارت ارتباطی معلمان
۵۶. نقش آفرینی خانواده در تربیت دینی فرزندان
۵۷. اهمیت و ضرورت صلح و دوستی در جامعه امروزی
۵۸. تربیت جنسی در جهت رشد و بالندگی
۵۹. طراحی آموزشی مهارت های هفت گانه ی کامپیوتر بر اساس نظریه ی سازنده گرایی واثربخی آن برخودکارآمدی شغلی آموزگاران ابتدایی
۶۰. بررسی رابطه بین عوامل اجتماعی با میزان شیوع مصرف قرص های روان گردان در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهرستان میناب
۶۱. بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان
۶۲. بررسی ویژگی های یک معلم توانگر از دیدگاه دینی و اجتماعی
۶۳. بررسی آموزش مهارت های فراشناخت بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
۶۴. مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان ابتدایی کلاس های چندپایه و تک پایه
۶۵. جستاری بر مفهوم فرهنگ در ادبیات اسلامی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
۶۶. شناسایی عوامل موثر بر شایستگی های کارآفرینانه در میان دانش آموزان رشته های نظری (مطالعه موردی: مدارس شهربندرعباس)
۶۷. شناسایی نقاط قوت و ضعف ارزیابی عملکرد معلمان
۶۸. تاثیر آموزش مبتنی بر نقشه ذهنی در عملکرد درس علوم و خلاقیت دانش آموزان ابتدایی
۶۹. اثربخشی آموزش روش حل مسئله بر افزایش عملکرد درس علوم و خلاقیت دانش آموزان ابتدایی
۷۰. بررسی نقش روش های نوین یاددهی- یادگیری در آموزش جغرافیا با تاکید بر مقطع ابتدایی
۷۱. تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم دبستان از نظر اهمیت به تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی
۷۲. بررسی تاثیر روش های تدریس سه گانه (فیلم، سخنرانی و بحث گروهی) بر رفتار زیست محیطی دانش آموزان متوسطه دوم شهر بستک
۷۳. بررسی رفتار زورگوئی در دانش آموزان مدارس ابتدائی هرمزگان
۷۴. بررسی تاثیر شیوه تربیتی مقتدرانه در سازگاری اجتماعی نوجوانان و دانش آموزان
۷۵. آسیب شناسی نظام آموزشی کشور ایران
۷۶. واکاوی مولفه های فرهنگ مدیریت جهادی پارادیمی ارزشی در راستای توسعه فرهنگی کشور
۷۷. تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی و زیست شناسی دوره متوسطه بر اساس میزان توجه به مولفه های زیست فناوری
۷۸. تحلیل محتوای کتاب هندسه ۳ به روش اندرسون- کراتول
۷۹. چالش های پیش روی معلمان در آموزش ریاضی
۸۰. تاثیر بازی های دیجیتالی بر خلاقیت نوآموزان پیش دبستانی مبتکران
۸۱. رابطه انگیزش تحصیلی، خودکارآمدی و روش های مطالعه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه هفتم متوسطه اول قشم
۸۲. رابطه بین دلبستگی شغلی و تعهد سازمانی با خودکارآمدی عمومی (مطالعه موردی: کارکنان آموزش و پرورش شهرستان میناب)
۸۳. بررسی رابطه بین خودتنظیمی و خودکارآمدی با فرسودگی تحصیلی دانش آموزان پسر متوسطه دوم شهرستان بابل
۸۴. بررسی نقش میانجی مولفه های فرهنگ سازمان یادگیرنده در رابطه ابعاد مدیریت استعداد با قابلیت یادگیری سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان دزفول
۸۵. بررسی نقش و جایگاه یادگیری معکوس در فرآیند آموزشی
۸۶. ارزیابی تاثیر اثربخشی سازمانی بر خلاقیت کارکنان (مطالعه موردی: کارکنان مدارس شهرستان میانه)
۸۷. بررسی جمعیت ایران، ازدیاد، خانواده ها، تنظیم خانواده، سیاست جمعیت، جنبه های مذهبی، اسلام، ایران، چرایی افزایش جمعیت، سالمندی، ایران
۸۸. تاثیر آموزش برنامه ریزی تحصیلی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم مدرسه مهدیه پل سفید سال تحصیلی ۹۹-۹۸
۸۹. بررسی رابطه ی اثرگذاری روان شناسی مثبت نگر و عملکرد مدیر مدرسه در کاهش اضطراب ریاضی و ارتقای نتایج دانش آموزان ششم ابتدایی شهرستان پارسیان (استان هرمزگان) در آزمون تیمز
۹۰. مطالعه سواد رسانه ای و تاثیر آن بر سرمایه اجتماعی کاربران جوان فضای مجازی در شهر بندرعباس
۹۱. شىاسایی بدفهمی های رایج دانش آموزان در درس ریاضی متوسطه اول و نقش معلمان در اصلاح آن
۹۲. گسترش و تقویت فرهنگ پژوهش در میان معلمان
۹۳. بررسی شایستگی های حرفه ای معلمان بر اساس سند تحول بنیادین جمهوری اسلامی ایران در استان هرمزگان
۹۴. بررسی اثربخشی روش تدریس بدیعه پردازی بر میزان یادگیری و انگیزش تحصیلی هنرجویان هنرستان های شهربندرعباس
۹۵. تجزیه و تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی چاپ سال ۹۸ براساس سطح خوانایی فرای
۹۶. شاخصه های مهم در ترغیب به مطالعه دانش آموزان ابتدایی
۹۷. مروری بر مهمترین راهکارهای ارائه شده در تشویق و ترغیب دانش آموزان به نمازخوانی
۹۸. نقش موسیقی و موسیقی درمانی بر یادگیری کودکان استثنایی کم توان ذهنی
۹۹. بررسی تاثیر مراکز آموزشی در کاهش شکاف نسل ها در بین دانش آموزان و والدین (مطالعه موردی: دانش آموزان پسر متوسطه اول شهر میناب)
۱۰۰. بررسی روحیه کارآفرینی در دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی
۱۰۱. آسیب شناسی دانش آموزان کلاس گریز و ارائه راهکار جهت ایجاد علاقه و در آنها
۱۰۲. تاثیر داستان گویی دیجیتال بر خلاقیت دانش آموزان
۱۰۳. بررسی سطح خوانایی کتاب فارسی (خوانداری) دوم ابتدایی با استفاده از شاخص خوانایی گانینگ
۱۰۴. بررسی ناسازگاری کودکان اول ابتدایی دارای مادر شاغل و خانه دار مورد مطالعه کودکان اول ابتدایی شهر اصفهان
۱۰۵. بررسی رابطه روش تدریس همراه با بازی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
۱۰۶. تاثیر بالندگی سازمانی بر فرسودگی شغلی با میانجیگری سازگاری شغلی در کارکنان بهزیستی غرب استان مازندران
۱۰۷. سالمندی فعال و عوامل موثر برآن در بین بازنشستگان اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل
۱۰۸. بررسی جایگاه تحصیلات والدین در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
۱۰۹. بررسی جایگاه بازی آموزشی در عملکرد تحصیلی دانش آموزان
۱۱۰. بررسی مشکلات رایج در نوشتن و راه های درمان آنها در دانش آموزان ابتدایی
۱۱۱. توسعه دانش حرفه ای معلم، از زمینه ها تا راهکارها
۱۱۲. نقش خودکارآمدی تحصیلی و سبک های یادگیری در اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهرکرد
۱۱۳. نقش بازی بر بهبود نگرش درس ریاضی دانش آموزان دختر دوره اول ابتدایی ناحیه یک بندرعباس
۱۱۴. اضطراب ریاضی و راهکارهای پیشنهادی برای کاهش آن
۱۱۵. بررسی ضرورت وجود و موانع ایجاد مدارس هوشمند در ایران
۱۱۶. تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی و میزان انطباق آن با مبانی قرآن
۱۱۷. بررسی آموزش مهارت تفکر انتقادی و نقش معلمان و والدین در ارتقای این مهارت
۱۱۸. اثربخشی آموزش نقشه مفهومی بر مهارت حل مسئله در میان دانش آموزان ابتدایی
۱۱۹. بررسی رابطه بین رفتار سالم معلم، سوء رفتار دانش آموز و روابط معلم- دانش آموز بین مدارس بندرعباس
۱۲۰. تاملی بر تاثیر آموزش مهارت های زندگی (طرح کرامت) بر مسئولیت پذیری دانش آموزان ابتدایی
۱۲۱. بررسی تاثیر روش تدریس کاوشگری بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی در درس علوم تجربی
۱۲۲. بررسی تاثیر برنامه ریزی درسی در پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان
۱۲۳. مداخله خواندن کودک محور در اختلال یادگیری خواندن
۱۲۴. بررسی جایگاه خانواده در عملکرد تحصیلی دانش آموزان
۱۲۵. جایگاه سبک زندگی اسلامی در محتوای کتب جدیدالتالیف دوره دبستانی
۱۲۶. میزان سطح خوانایی کتاب خوانداری سوم ابتدایی با شاخص مک لافلین
۱۲۷. بررسی چگونگی پرورش شایستگی های اجتماعی کودکان در دوره پیش دبستانی و دبستان
۱۲۸. بررسی میزان شیوع اختلالات و مشکلات رفتاری در بین دانش آموزان پسر دوره ابتدایی
۱۲۹. بررسی رابط بین استراتژی منابع انسانی و توانمندی سازی کارکنان آموزش و پرورش ناحیه ۱ بندرعباس
۱۳۰. سیاست گذاری در نظام آموزشی کشورهای پیشرفته، در حال توسعه و توسعه نیافته
۱۳۱. بررسی علل ضعف آموزش درس ریاضی و مشکلات مربوط به آن در دانش آموزان مقطع ابتدایی
۱۳۲. علل افت تحصیلی دردانش آموزان و ارائه راهکارهای عملی برای کاهش آن
۱۳۳. بررسی مقایسه ای کتاب های فارسی جدیدالتالیف دوره ابتدایی (چاپ ۱۳۹۸) از لحاظ میزان فعال بودن
۱۳۴. سنجش و ارزشیابی در آموزش ریاضی
۱۳۵. بررسی نقش زیان در بازتولید فرهنگ مداری در جامعه اسلامی
۱۳۶. تحلیل کتاب قرآن دبستاى پایه های چهارم، پنجم و ششم
۱۳۷. رابطه از خود بیگانگی با رفتارهای ضد بهره ور آموزگاران ناحیه (۲) شهر بندرعباس
۱۳۸. تجزیه و تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه اول ابتدایی چاپ سال ۸۹ براساس سطح خوانایی فرای
۱۳۹. تجزیه و تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه پنجم ابتدایی چاپ سال ۸۹ براساس سطح خوانایی فرای
۱۴۰. طراحی الگوی توسعه حرفه ای مدیران مدارس آموزش و پرورش در افق ۱۴۰۴ با رویکرد آینده پژوهی در استان هرمزگان
۱۴۱. The production-oriented approach to teaching school students English in Iran
۱۴۲. بررسی اثربخشی استفاده از روش های قصه گویی بر افزایش دامنه لغات گفتاری دانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی ناحیه یک سال ۹۹-۹۸
۱۴۳. تاثیر روش تدریس ایفای نقش بر رشد مهارت های اجتماعی کودکان دوره ابتدایی
۱۴۴. آسیب شناسی و نشانه های خشم
۱۴۵. آموزش ریاضی بر اساس ساخت گرایی
۱۴۶. ایفای نقش خلاقیت در آموزش ریاضی
۱۴۷. بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی در درس ریاضی در جنوب کشور
۱۴۸. تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی براساس تکنیک های خوانایی مک لافین
۱۴۹. انگیزش پیشرفت در سازمان
۱۵۰. رابطه ی ابعاد بهزیستی ذهنی و ا بعاد مهارت حل مسئله اجتماعی در دانش آموزان پنجم و ششم
۱۵۱. بررسی تطبیقی آموزش و پرورش ایران با آمریکا به منظور ارائه مدل آموزشی نوین
۱۵۲. بررسی جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارتقاء سطح علمی معلمان
۱۵۳. اثرات دوزبانگی و آثار مثبت و منفی آن
۱۵۴. نگاهی به چالش ها و موانع کارورزی برای دانشجو – معلمان
۱۵۵. تعیین رابطه سازگاری اجتماعی و تحصیلی با خودکارآمدی دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهرستان قشم
۱۵۶. کاهش مشکلات در سیستم آموزشی تعلیم و تربیت
۱۵۷. بررسی نقش آموزش مهارت های اجتماعی بر سلامت روان دانش آموزان دوره ابتدایی
۱۵۸. بررسی ارتباط بین صلاحیت حرفه ای معلمان با هوش اخلاقی آنان در مدارس مقطع ابتدایی شهرستان ثلاث باباجانی
۱۵۹. بررسی نقش شبکه های ماهواره ای در افزایش آسیب های اجتماعی دانش آموزان
۱۶۰. نقد و تحلیل محتوا با تعیین سطح شاخص های خوانایی درکتاب فارسی ششم ابتدایی
۱۶۱. رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان شهر دهدز
۱۶۲. بررسی تاثیر بازی های آموزشی بر بهبود عملکرد و یادگیری دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
۱۶۳. بررسی دلایل تاثیرگذاری انتظارات معلمان در رفتار و یادگیری دانش آموزان
۱۶۴. تحلیل محتوای کتاب فارسی پنجم ابتدایی بر اساس ۳ شاخص فرای مک لافین، گانتیک فوم
۱۶۵. بررسی جنبه های مختلف خلاقیت
۱۶۶. تحلیل محتوای کتاب فارسی خوانداری سوم دبستان، با استفاده از تکنیک سطح خوانایی فرای و مک لافلین
۱۶۷. آشنایی با مفهوم و نقش پدافند غیرعامل در مدارس
۱۶۸. بررسی رابطه بین رهبری تحول آفرین و سلامت سازمانی مدارس
۱۶۹. آموزش مبتنی بر بازی وقصه و تاثیر آن بر خلاقیت دانش آموزان و اعضاء مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر بندرعباس
۱۷۰. بررسی انواع اختلالات یادگیری، ویژگی ها و راهکارهای مناسب برای دانش آموزان
۱۷۱. بررسی سطح خوانایی کتاب هدیه های آسمان پایه چهارم ابتدایی با استفاده از شاخص خوانایی گانینگ
۱۷۲. The Effect of Autonomous Learning through Task-based Instruction in Fully Online Language Courses
۱۷۳. بررسی نقش اثر بخشی بازی درمانی در کاهش مشکلات رفتاری (پرخاشگری) کودکان دوره ابتدایی
۱۷۴. بررسی رابطه سبک سندگی اسلامی با همدلی در محیط و مسئولیت پذیزی معلمبن ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو شهر بندرعباس
۱۷۵. تجزیه و تحلیل فارسی چهارم چاپ ۱۳۹۸ بر اساس نظریه فرای
۱۷۶. تجزیه و تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه پنجم ابتدایی چاپ سال ۸۹ براساس سطح خوانایی فرای
۱۷۷. بازی های بومی و محلی و تاثیر آن در یادگیری ریاضیات
۱۷۸. بررسی تاثیر بازی های بومی و محلی بر انگیزه پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان سطح ۲ ابتدایی ناحیه ۱ بندرعباس
۱۷۹. طراحی مرکز یادگیری تلفیقی درس اجتماعی واثربخشی آن بر یاددهی، یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس های چند پایه شهرستان رودان
۱۸۰. بررسی راهکارهای افزایش سطح انگیزه و شادابی دانش آموزان دبستان معراج بندر کنگ
۱۸۱. بررسی تاثیر آسیب های فضای مجازی بر سلامت روانی دانش آموزان
۱۸۲. تحلیل کتاب علوم پایه دوم ابتدایی چاپ ۸۹۳۱ به روش ویلیام رومی
۱۸۳. بررسی نقش پژوهش و یاددهی پژوهش محور بر تعمیق یادگیری
۱۸۴. بررسی نقش و جایگاه اجرای برنامه تدربیر بر کیفیت بخشی برنامه در مدارس ومدیریت مدرسه محوری با مطالعه موردی مدارس ابتدایی شهرستان رودان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸
۱۸۵. تحلیل محتوای کتاب فارسی (خوانداری) پایه دوم ابتدایی بر اساس تکنیک های خوانایی مک لافین و فرای
۱۸۶. بررسی های پژوهشی در باب اضطراب از منظر متون علمی
۱۸۷. بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر فرایند آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی (مطالعه موردی: مدارس ابتدایی روستای چاه اسماعیل)
۱۸۸. مقایسه تعارضات زناشویی، فشار روانی و ناکامی والدین دانش آموزان عادی، کم توان ذهنی و ناشنوا در شهر بندرعباس
۱۸۹. طراحی روحیه کارآفرینی در دانش آموزان دوره ابتدایی
۱۹۰. درک دانش آموزان از محیط اجتماعی کلاس در رابطه با خودکارآمدی معلمان
۱۹۱. بررسی میزان علاقه مندی و دلایل افت دانش آموزان پیش دانشگاهی شهرستان میناب و ارائه راهکار
۱۹۲. بررسی روش های فعال در تدریس فیزیک پایه دهم رشته تجربی
۱۹۳. تحلیل محتوای کتاب فیزیک یازدهم با روش های ویلیام رومی، فرای، گانینگ، مک لافلین، خلاقیت گیلفورد و حیطه شناختی بلوم و تطابق مفاهیم آن با آزمایش های کتاب آزمایشگاهی علوم تجربی ۲
۱۹۴. The Effect of Communicative Language Testing on Iranian EFL learning
۱۹۵. خلاقیت و تغییر در آموزش و پرورش
۱۹۶. بررسی رابطه مشارکت والدین با مدرسه و حل مشکلات تربیتی دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان رودان- بخش رودخانه
۱۹۷. رابطه یادگیری خودتنظیمی و هوش معنوی با اضطراب امتحان دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر بندرلنگه
۱۹۸. بررسی عوامل موثر بر توسعه کارآفرینی دیجیتالی در استان هرمزگان
۱۹۹. بررسی رابطه بین سبک رهبری امنیت مدار و فلات زدگی شغلی کارکنان دانشگاه
۲۰۰. نقش آموزش و پرورش در انتقال فرهنگ بومی در دوره ابتدایی
۲۰۱. مطالعه نقش و تاثیرات تلفن همراه بر دانش آموزان
۲۰۲. نقش آموزش فلسفه برای کودکان در پرورش تفکر انتقادی دانش آموزان مقطع ابتدایی
۲۰۳. بررسی مقوله های پرورش اخلاق شهروندی در محتوای دروس، اجتماعی، جغرافی و تاریخ پایه پنجم ابتدایی: روش آنتروپی شانون
۲۰۴. کلاس های چند پایه؛ فرصتی برای برابری آموزشی
۲۰۵. بررسی رابطه بین هوشمندسازی مدارس با کیفیت یادگیری دانش آموزان ابتدایی شهر دزفول از دیدگاه معلمان
۲۰۶. ماهیت شناسی تدریس (تدریس به منزله ی علم یا هنر)
۲۰۷. رابطه فرهنگ سازمانی و سلامت سازمانی با کیفیت زندگی کاری (مطالعه موردی: معلمان دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بابل)
۲۰۸. تحلیل محتوای کتاب فارسی (خوانداری) دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی بر اساس شاخص هارتلی
۲۰۹. خوانایی سنجشی کتاب فارسی پنجم و ششم ابتدایی سال تحصیلی ۹۸-۹۹ به روش مک لافلین
۲۱۰. نگاهی به ارتباط نهاد دین با نهاد آموزش و پرورش با تاکید بر تربیت دینی در سند تحول بنیادین
۲۱۱. بررسی انگیزش و خود ادراکی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری
۲۱۲. تحلیل محتوای کتاب های مطالعات اجتماعی پایه پنجم و ششم ابتدایی بر اساس چهار شاخص فرای، گانینگ، فلش، لافلین
۲۱۳. الگوها و روش های نوین در تدریس دوره ابتدایی
۲۱۴. تنبیه کودکان در خانواده و پیامدهای تحصیلی ورفتاری ناشی از آن درکلاس
۲۱۵. پیش بینی رفتارهای خودناتوان سازی تحصیلی بر اساس سبک های فرزند پروری والدین و کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر ایذه
۲۱۶. ویژگی های شناختی، عاطفی، حرکتی، اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان ابتدایی، ضرورت آشنایی معلم با این ویژگی ها و چگونگی آموزش موثر ریاضیات در این دوره
۲۱۷. راهکارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان
۲۱۸. بررسی عوامل موثر بر تقویت مهارت های خواندن
۲۱۹. Teachers’ and students’ attitudes toward formative assessment and feedback in teaching English for Academic purposes EAP
۲۲۰. رویکرد فراشناختی به حل مسائل کلامی ریاضی دانش آموزان
۲۲۱. عوامل موثر در مهارت نگارش خلاقانه در دانش آموزان متوسطه
۲۲۲. بررسی جایگاه تنبیه و تشویق در فرآیند تحصیلی دانش آموزان
۲۲۳. بررسی وابستگی دانش آموزان کلاس اول ابتدایی به والدین
۲۲۴. چگونه می توان کودکان را به ریاضی علاقه مند کرد
۲۲۵. اهمیت نقش نماز و نمازخانه در مدارس
۲۲۶. پیش بینی آموزش های خلاقانه بر پیشرفت و خودکارآمدی تحصیلی در آموزش و پرورش استان هرمزگان (مطالعه موردی : شهر بندرعباس)
۲۲۷. بررسی رابطه خوش بینی با سبک های مقابله ای در دانشجویان
۲۲۸. بررسی رابطه ای اثربخشی معلمان و بالابردن کیفیت آموزشی با تاکید بر نقش فرهنگ سازمانی در مدارس ابتدایی ناحیه دو بندرعباس
۲۲۹. بررسی سطح خوانایی و تعیین سطح فشار روانی و سطح آموزشی بخش بخوان و بیندیش کتاب فارسی پنجم دبستان با استفاده از شاخص های گانینگ و کلوز
۲۳۰. بررسی علل افت تحصیلی در دانش آموزان ابتدایی
۲۳۱. بررسی آموزش مبتنی بر تکالیف مهارت محور بر رشد خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی
۲۳۲. تجزیه تحلیل فارسی ششم چاپ ۱۳۹۸ بر اساس نظریه فرای
۲۳۳. چگونگی تشخیص و آموزش دانش آموزان دیرآموز در مدارس عادی
۲۳۴. بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر قصه گویی بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان ابتدایی
۲۳۵. بررسی عوامل عدم گرایش دانش آموزان متوسطه به رشته ریاضیات در جنوب کشور
۲۳۶. بررسی آموزش به روش یادگیری درحد تسلط بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
۲۳۷. بررسی میزان فراوانی نارساخوانی دانش آموزان دوره اول ابتدایی و ارائه راهبردهای آموزشی در حیطه خواندن از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان دزفول
۲۳۸. متنوع سازی فضای مدارس و کلاس درس
۲۳۹. بررسی رابطه بین سبک های رهبری مدیران مدارس بر توسعه رفتار شهروندی سازمانی معلمان متوسطه اول شهرستان مریوان
۲۴۰. تحلیلی بر مدل های مدیریت آموزشی (باتاکید بر مدل همکارانه)
۲۴۱. بررسی چالش ها و فرصت های کلاس های چند پایه
۲۴۲. نقش مدارس غیرانتفاعی (غیردولتی) در کارآمدی آموزش و پرورش
۲۴۳. راهکارهای عملی مدیریت کلاس درس در مدارس ابتدایی
۲۴۴. راهکارهای عملی افزایش اعتماد به نفس در کودکان
۲۴۵. تجزیه و تحلیل محتوای کتاب فارسی پنجم دبستان بر اساس سطح خوانایی فرای چاپ سال ۱۳۹۸
۲۴۶. تحلیل محتوای کتب ریاضی اول تا سوم ابتدایی بر اساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷
۲۴۷. تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس مولفه های هوش هیجانی
۲۴۸. تجزیه و تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه چهارم ابتدایی چاپ سال ۹۸ بر اساس سطح خوانایی فرای
۲۴۹. رابطه آموزش و پرورش با رونق تولید (مطالعه موردی: شهرستان باغملک)
۲۵۰. رابطه هوش هیجانی و هوش معنوی تا موفقیت شغلی (مطالعه موردی: معلمان دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بابل)