عمومی | بنیاد ملی نخبگان

اعطای کمک هزینه تحقیق و توسعه؛ تبدیل ایده‌ به محصول فناورانه در مراکز دانشگاهی سرعت گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اعطای کمک هزینه (گرنت) تحقیق و توسعه به مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها یکی از راهبردهایی است  که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق‌ها و موسسات همکار با این معاونت برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها و ایده‌های فناورانه دنبال می‌کنند.
در همین راستا یک بسته خدمتی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌شود که به تحقیقات دانشگاهی گرنت اعطا می‌شود تا مسیر تبدیل ایده به محصولات فناورانه تسهیل شود. در این فرآیند شتاب‌دهنده دانش‌بنیان در کنار یک هسته‌پژوهشی قرار می‌گیرد و صندوق نوآوری و شکوفایی با همراهی یکی از از صندوق‌های همکار خود به تولید محصول از ایده کمک می‌کند.
پس از تولید نمونه اولیه، گروه محقق و هسته فناورانه می‌تواند با استفاده از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی، تولید صنعتی و انبوه محصول را آغاز کند.
در این طرح شتاب دهنده حرفه‌ای می‌تواند در تعامل با مرکز دانشگاهی و فعالان فناور حوزه دانشگاهموجب شتابدهی بیشتر به روند تحقیق شود و فرآیند تبدیل ایده دانشگاهی به محصول فناورانه را سرعت بخشد.
از آنجایی‌که برخی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در فضای کسب و کار از موضوعات آینده محور استقبال نمی‌کنند، شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان می‌توانند در کنار هسته‌های پژوهشی قرار بگیرند و راهکاری برای رفع این مشکل باشند. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند.