عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل مجموعه وبینارهایی با موضوع اقتصاد فضا برگزار می‌کند

این مجموعه وبینارها پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری نظرات نهادهای فضایی تجاری درباره نحوه گذر از مرحله "استارت آپ" به حالت تثبیت کسب و کارها ارائه می‌دهد.

در این مجموعه، همچنین، تامین مالی فعالیت‌های فضایی و داستان‌های موفقیت در تامین مالی با مدل ترکیبی دولتی- خصوصی برای کمک به شکوفایی اقتصادی در حوزه فضایی بررسی می‌شود.

افزون بر این، در این مجموعه، رابطه دولت، صنعت و دانشگاه و نیز چگونگی تقویت این رابطه برای بیشینه کردن خلاقیت و رشد در اقتصاد فضایی مرور می‌شود.

از سوی دیگر، ارتباط بین "اقتصادهای فضایی در حال رشد" در سطح ملی و "حمایت از فعالیت‌های فضایی مسئولانه و پایدار" در سطح بین‌المللی در این سلسله وبینارها به بحث گذاشته خواهد شد.

در تمام این موضوعات، توسعه‌های فعلی و این‌ که چگونه اقتصاد فضا می‌تواند نقش کلیدی در پاسخ به کوید۱۹ و پشتیبانی توسعه اجتماعی- اقتصادی بازی کند، در نظر گرفته خواهد شد.

اولین قسمت از این سلسله وبینارها با عنوان "معرفی اقتصاد فضایی" روز دوشنبه ۲۵ خرداد سال جاری، ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

اهداف این وبینار شامل افزایش آگاهی راجع به اقتصاد فضا، تولید هم‌افزایی بین آغازگرهای موجود، ایجاد فرصت شبکه‌سازی و تسهیل همکاری جهانی و بنیان‌‎گذاری وبینارهای آینده اقتصاد فضا است و مخاطبان آن مقامات رسمی دولت‌ها، سیاست‌گذاران و نمایندگان ایشان، سازمان‌های خصوصی و موسسات دانشگاهی و سازمان‌های غیر دولتی هستند.

در این وبینار سخنرانانی از سازمان فضایی امارات متحده عربی، شرکت Astroscale از ایالات متحده امریکا و GISTDA به ارائه مطلب خواهند پرداخت.

خاطر نشان می‌سازد دفتر امور فضای ماورای جو، با توجه به شرایط ایجاد شده در اثر شیوع کرونا، وبینارهای متعددی در زمینه‌های مختلف برگزار می‌کند. این رویدادهای مجازی از طریق وب‌سایت این دفتر به نشانی www.unoosa.org اطلاع رسانی می‌شود و علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در آن‌ها در مهلت تعیین شده ثبت‌نام نمایند.

منبع: https://www.unoosa.org/oosa/en/ourwork/topics/space-economy/index