عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

بیماری کرونا به سادگی و سهولت منتقل ولی درمان آن به سختی انجام می شود

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اگر چه بیماری کرونا به سادگی و سهولت منتقل، ولی درمان این بیماری به سختی انجام می شود.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: در بسیاری از موارد بیماران دچار عوارض و گرفتاری های سختی می شوند و شرایط سختی را تحمل می کنند.
وی با بیان اینکه، کاش می شد تمام زوایای بیماران بد حال بستری در بیمارستان را به مردم نشان داد یادآور شد: اگر چه بیماری در برخی از افراد با علایم خفیف و حتی بدون علامت می باشد، اما در بسیاری از موارد نیز مبتلایان به این بیماری با علایم شدید و دردناک بویژه مشکلات حاد تنفسی مواجه می شوند و با توجه به انزوای بیمار و ترس اطرافیان فرد از نزدیک شدن به وی، شرایط سختی را سپری و بعضا با خطرات جدی و حتی مرگ روبه رو می شوند.
دکتر شیرانی گفت: قطعا احتمال ابتلای افراد در محیط های تجمعی با ذرات تنفسی آلوده و در محیط های تفریحی و تفرجگاه ها و بیرون با توجه به سخت تر شدن رعایت نکات بهداشتی از طریق سطوح آلودگی وجود دارد.
وی ادامه داد: در محیط هایی که احتمال انتقال بیماری زیاد است عقل حکم می کند به لحاظ پیشگیری و اجتناب از گرفتار شدن به بیماری و انتقال و سرایت بیماری به دیگران و حتی قرار دادن افراد مسن و مبتلایان به بیماری های زمینه ای در معرض خطر مرگ، نکات و پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کرد.