عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تعداد قربانیان کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۳۴ نفر رسید

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با جان باختن ۲ بیمار مبتلای به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشت شمار قربانیان این بیماری در استان به ۳۲ نفر رسید.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ، متعاقب افزایش تعداد مبتلایان سرپایی به کرونا، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی نیز در استان افزایش یافت.
وی تصریح کرد: اگر چه شیب منحنی تعداد مبتلایان سرپایی به کرونا بطور ملایم رو به افزایش است، اما تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها با شیب نسبتاً بالایی در حال افزایش هستند.
دکتر شیرانی، طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد نمونه های مثبت اعلام شده بیماران بستری را ۱۰ مورد اعلام کرد و یادآور شد، آمار تعداد مبتلایان قطعی سرپایی به بیماری کرونا در شبانه روز گذشته و مجموع این بیماران از ابتدای شیوع بیماری توسط سخنگوی وزارت بهداشت به صورت روزانه از رسانه ملی و دیگر رسانه‌های رسمی کشور اعلام می‌شود.
وی، تعداد بیماران بستری فعلی در مراکز درمانی استان را ۴۵ نفر شامل بیماران مثبت قطعی و بیماران مشکوک اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۱ مورد مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ آزمایشات تکمیلی هستند.
به گفته وی، از مجموع بیماران بستری، ۸ بیمار در بخش ویژه و ۶ بیمار حالشان بد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در بیست و چهارمین روز از خرداد ماه ۹۹ اظهار داشت:
طی ۲۴ ساعت گذشته از ۱۸۰ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ آزمایش به عمل آمد.
دکتر شیرانی، عدم رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی را از علل افزایش تعداد بیماران دارای علایم خفیف و سرپایی ، بیماران بستری و تعداد فوتی ها عنوان کرد و افزود: اگر چه دانشگاه تمام تلاش خود برای انجام مراقبت های استاندارد از بیماران بستری و سرپایی بعمل می آورد، اما این امر مستلزم همکاری مردم در رعایت موازین بهداشتی و خودداری از برگزاری تجمعات و حضور در محل های پرازدحام می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه بیشترین آمار مبتلایان مربوط به شهرستان های بروجن، بن و شهرکرد می باشد اظهار داشت: این مسئله به خوبی نشان می دهد با کوچکترین غفلتی مناطقی که دارای وضعیت بهتری هستند می توانند با افزایش شمار مبتلایان مواجه شوند.
دکتر شیرانی رعایت موازین بهداشتی، استفاده از ماسک در محیط های دارای تراکم جمعیت، ماندن در خانه و خودداری از حضور در محل های تجمعی را بهترین و موثرترین راه برای پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ برشمرد و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر را ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده دانست.