عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

از آغاز بسیج ملی مبارزه با کرونا ؛ انجام بیش از پنج هزار بازدید از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و کارگاه‌های شهرستان عسلویه

جاسم زارعی تصریح کرد: دو هزار و ۶۲۴ مورد این بازدیدها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی] یک هزار و ۲۱۷مورد بازدید از اماکن و یک هزار و ۸۳۴ مورد بازدید از کارگاه‌ها و کمپ‌های مسکونی بوده که ۲۲ مورد به دلیل عدم توجه به هشدارهای بهداشتی پلمپ شده‌اند.
زارعی افزود: یکی از راه‌کارهای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در تمامی اماکن بوده و اماکن مذهبی، سطوح مرتبط با کسب‌وکارها به‌ویژه واحدهای خدماتی و تهیه و توزیع مواد غذایی نظیر رستوران‌ها، خوابگاه‌ها، وسایل نقلیه عمومی و.. در معرض خطر شدید انتقال کووید ۱۹ قرار دارند.
وی اظهار داشت: همه کارکنان ادارات و به‌ویژه شرکت‌ها در زمان بازگشت به کار موظف به تکمیل فرم خود اظهاری مبنی بر عدم وجود علائم تنفسی طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت هستند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اضافه کرد: در بازدیدهای انجام‌شده بیش از ۹۰۰کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی جمع‌آوری و پس از طی مراحل قانونی برخورد با سودجویان و متخلفین، نسبت به معدوم‌سازی اقدام شده است.
۵ تیم محیطی و ۲ تیم نظارت ستادی وظیفه بازدیدها را بر عهده داشته‌اند
مسئول واحد بهداشت محیط و سلامت کار شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: بازرسان و کارشناسان این شبکه در دو نوبت‌کاری صبح و عصر و در قالب ۵ تیم محیطی و ۲ تیم نظارت ستادی به بازدید و ارائه آموزش‌های لازم به صنوف، کارگاه‌ها و... پرداخته‌اند.
تورج سامی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف واحد بهداشت محیط ارائه آموزش‌های لازم به صنوف مختلف درزمینهٔ گندزدایی محیط و لوازم مورداستفاده در محل کار بوده که در این راستا بیش از ۲۵۰۰ پوستر آموزشی به صاحبان مشاغل و آموزش فردی در اماکن عمومی و فروشگاه‌ها نصب‌شده است.
سامی تاکید کرد: استفاده از قلیان ضمن ایجاد مخاطرات برای سلامتی، یکی از عوامل انتشار بیماری کرونا بوده و در همین راستا از ۱۴ مرکز شناسایی‌شده عرضه قلیان ۹ مورد به دلیل عدم توجه به اخطارها پلمپ، و ۵ مورد نیز متعهد به عدم عرضه قلیان شده‌اند.
وی تاکید کرد: با اعلام مثبت جواب تست کرونا از سوی مسئول برنامه کرونای شهرستان، بلافاصله تیم‌های گندزدایی و آموزش به اطرافیان در محل حاضر و ضمن آموزش‌های لازم جهت قرنطینه و تهیه محلول ضدعفونی‌کننده جهت اطرافیان نیز موردبررسی  قرار می‌گیرند.
این کارشناس مسئول افزود: جهت نظارت بر عملیات گندزدایی عمومی و مبلمان شهری آموزش‌های لازم به ۱۵ نفر  از بسیجیان ارائه‌شده است که در قالب ۵ تیم ۳ نفره همکاری موثری با شبکه بهداشت و درمان داشته‌اند.
انتهای پیام/ م.ک- ۳۰۹۰