عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

بیست و یکمین آزمون صلاحیت های بالینی آسکی کشوری امروز در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴

بیست و یکمین آزمون صلاحیت های بالینی کشوری (آسکی) امروز ۲۲ خرداد ماه ۹۹ با حضور ۲۶ دانشجوی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی جهرم و دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، یزد، سمنان، کازرون، بوشهر و بندر عباس در دانشکده پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد.

برگزاری این آزمون جهت ارزیابی توانمندی دانشجویان پزشکی از نظر دانش، نگرش و مهارت بالینی بوده و در قالب ۱۷ ایستگاه برگزار شده است.

اساتید بالینی و علوم پایه و پزشکان متخصص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم به عنوان ارزیاب در این آزمون حضور داشتند.

گفتنی است آزمون آسکی در سال های پیش در مرکز مهارت های بالینی (skill lab) دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شده است که امسال این آزمون به دلیل شیوع کرونا ویروس در محل دانشکده پزشکی و پرستاری این دانشگاه برگزار گردید.

حائز اهمیت است امسال این آزمون با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی طبق پروتکل وزارت بهداشت مانند ضد عفونی کردن محل آزمون، پوشیدن دستکش و ماسک، انجام تب سنجی قبل از آزمون، قرار دادن هندراب در ایستگاه ها برگزار شده است.

گفتنی است از بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی جهرم از معدود دانشگاه هایی بوده که جهت برگزاری این آزمون اعلام آمادگی نمود و پذیرای دانشجویان سایر دانشگاه ها بوده است.

این آزمون توسط معاونت آموزشی دانشگاه و زیر نظر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (EDC) و دانشکده پزشکی برگزار شد. همچنین مسئول IT و رئیس حراست دانشگاه در این آزمون حضور داشتند.

شایان ذکر است در خرداد ماه ۹۹ آزمون گروه رزیدنت های اطفال نیز بصورت آنلاین برگزار شد.