عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر؛ ۱۲ نفر به لیست آمار بستری های مبتلا به کرونای استان افزوده شد

دکتر سعید کشمیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وبدا  در بوشهر افزود: در حال حاضر ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که یک نفر  ان ها در بخش icu  تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی کادر درمان استان تعداد ۶ نفر از بیماران بستری مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر از هم استانی ها در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند.
دکتر کشمیری بیان داشت: از چهار بیمار فوت شده ۲ نفر از شهرستان گناوه بوده که یک نفر خانم ۶۲ ساله و یک نفر آقای ۷۰ ساله هستند که هر دو سابقه بیماری زمینه ای داشته اند.
وی افزود: همچنین یک نفر آقا از شهرستان دشتستان که۶۴ ساله و بدون سابقه بیماری زمینه ای بوده و یک نفر آقا نیز از شهرستان بوشهر با سابقه بیماری زمینه ای بوده اند.
دکتر کشمیری ضمن تاکید بر استفاده هم استانی ها از ماسک افزود: ماسک موثرترین روش محافظت در برابر کرونا بوده و اگر فرد سالم و شخص بیمار هر دو ماسک نزنند خطر ابتلا بیش از ۷۰ درصد است.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: اگر فرد سالم ماسک بزند ولی فرد بیمار ماسک نزند خطر به کمتر از ۵۰ درصد کاهش می یابد.
وی افزود: اگر فرد بیمار و سالم هر دو ماسک بزنند خطر انتقال بیماری تا ۹۵ درصد کاهش پیدا می کند.
انتهای پیام/م.ف۱۰۲۴