عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

افزایش شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متاسفانه در تعداد افراد بستری آمار در استان رو به افزایش است، در واقع انتظار هم همین است، چراکه وقتی تعداد بیماران سرپایی زیاد می‌شود، تعداد بیماران بستری و حتی مرگ و میر هم رشد خواهد داشت.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی در بیست و دومین روز از خردادماه سال ۹۹ افزود: از شروع خطر اپیدمی تا کنون ۱۷۶۳ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با اشاره به اینکه تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی ۶۴۸۵ بوده است، گفت: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۸۳۵ نفر بوده است.
وی با بیان اینکه تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۴۸ نفر هستند، افزود: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۶ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۸۹۳ نفر می باشد.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته ، مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان ۳۱ نفر می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه شهرستان های فارسان، اردل، شهرکرد، بن، سامان و کوهرنگ در وضعیت هشدار می باشند، ادامه داد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.
وی اضافه کرد: از ۱۶ مورد ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته قالب موارد مربوط به شهرستان شهرکرد و سپس به ترتیب شهرستان‌های بروجن، فارسان و سامان بودند.
دکتر شیرانی گفت: خوشبختانه در بیست و چهار ساعت گذشته از شهرستان اردل مورد مثبت ابتلا به کرونا گزارش نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: امروز در ستاد استانی کرونا چهارمحال و بختیاری تصمیم گرفته شد کسانی که با بی مبالاتی مثل برگزاری مراسمات، مجالس و... منجر به آسیب به بهداشت عمومی می‌شوند، با شکایت مراکز بهداشتی و درمانی و مدعی‌العموم به محاکم قضایی معرفی و پرونده آن‌ها بررسی شود.