عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

مردم، محوریت مبارزه با بیماری کرونا هستند


وبدا; معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: محوریت مبارزه و کنترل بیماری کرونا با مردم است.
به گزارش وبدا; دکتر علی‌ضامن صالحی‌فرد افزود: در روزهای اخیر در میدان مبارزه با کرونا در تعدادی از شهرستان‌های استان، با مشکل مواجه شدیم و همانطور که از اخبار شنیده شد، در مراسمات با تجمع زیاد در برخی نقاط استان متاسفانه عده زیادی از مردم گرفتار بیماری کرونا شدند.
معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر با یک مشکل در چهارمحال و بختیاری مواجه هستیم و آن افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا طی روزهای گذشته است، برای آنکه بتوانیم از این بحران عبور کنیم باید همچنان مشارکت فعال مردم وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خودمراقبتی، از خانه بیرون نیامدن مگر در موارد ضروری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظایف مهمی هستند که برعهده مردم گذاشته شده‌اند.
دکتر صالحی‌فرد خاطرنشان کرد: محوریت مبارزه و کنترل بیماری کرونا با مردم است، هر چقدر احکام حاکمیتی سخت‌گیرانه‌تر اجرا شوند اما مردم مراعات نکنند همچنان با بیماری کرونا دست به گریبان خواهیم بود.
معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در چهارمحال و بختیاری محدود است لذا اگر شاهد افزایش بیماران مبتلا به کرونا در این استان باشیم ممکن است در سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی به بیماران با مشکل مواجه شویم.
وی تصریح کرد: این تفکر که اگر یک شهرستان وضعیت سفید دارد دیگر با مشکلی مواجه نخواهد شد درست نیست، این روزها ارتباطات بین نقاط مختلف بسیار زیاد است بنابراین ممکن است هر لحظه وضعیت نقاط سفید به سمت زرد یا قرمز تغییر پیدا کند.