عمومی | دانشگاه فرهنگیان

سی و چهارمین جلسه شورای تخصصی دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

به گزارش معاونت دانشجویی، سی و چهارمین جلسه شورای تخصصی دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با سه دستور جلسه: طرح "مهارت آموزی ورزشی" دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، شیوه نامه میهمانی و انتقال دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و شیوه نامه ورزش صبحگاهی ، در روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹/۳/۱۹ در سالن استاد شریعتمداری سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر انصاری راد معاون دانشجویی به عنوان رئیس جلسه ضمن خوشامدگویی و تشکر از همکاران به جهت حضور و مشارکت در جلسه و تقدیر از همکارانی که به دلیل شرایط جاری از سایر استان ها به صورت مجازی در جلسه حضور داشتند با تسلیت سالگرد ارتحال امام عظیم الشان، ادامه راه وتلاش در جهت تحقق اهداف ایشان را از وظایف همه مسلمانان ایران و جهان دانستند. ایشان در خصوص  یوم الله ۱۴ و ۱۵خرداد گفت: شهدای ما مظهر مظلومیت و معنویت هستند؛ اگر بخواهیم کشور در سطح جهانی باعزت باشد باید راه شهدا و امام راحل را ادامه دهیم . ایشان ضمن گرامیداشت یاد شهدای خونین ۱۵ خرداد افزود: امام خمینی (ره) به کشور و مردم غیور و ولایت مدار ایران عزت بخشید و کسانی که در خواب غفلت بودند را بیدار کرد.

نائب رئیس ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در دانشگاه فرهنگیان با ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان مرکزی و استان ها در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیان داشت باید ضمن ارتقاء اقدامات و برنامه های پیشگیرانه، نگاهی آینده نگر به اقدامات و فعالیت های آموزشی و دانشجویی در سال تحصیلی پیش رو داشته باشیم.

ایشان خواستار مشارکت فکری و عملی اعضای شورای تخصصی دانشجویی و استفاده از سایر تجربیات ملی و بین المللی در طراحی الگوی اقتضایی دانشگاه در فعالیت ها و برنامه های پیش رو شد.

دکتر انصاری راد از طرح ورزش در خانه به عنوان راهکاری برای فعالسازی دانشجو معلمان و غنی سازی اوقات فراغت ایشان در ایام کرونایی نام برد و از اجرای طرح های سفیران سلامت، مشاوره روانشناسی مجازی و بسته تحول سرای دانشجویی به عنوان طرح ها و برنامه های  معاونت در ایام جاری خبرداد.  معاون دانشجویی دانشگاه در ادامه بیان کرد: این معاونت به دنبال رضایتمندی، ایجاد امید و نشاط در دانشجو معلمان است و بسته تحول سرای دانشجویی راهکاری برای ارتقاء دانشجو معلمان در کسب صلاحیت های معلمی و مراتب حیات طیبه است.

دکتر سهیلا عبدی مدیر کل تربیت بدنی و دبیر شورای تخصصی دانشجویی؛ در خصوص طرح "مهارت آموزی ورزشی" بیان داشت: این بسته که بر اساس اسناد فرا دستی نظیر سند تحول بنیادین و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است راهکاری برای غنی سازی اوقات فراغت دانشجو معلمان و تربیت منابع انسانی کارآمد، حرفه ای و متخصص آموزش و پرورش، توسعه مهارتی - شناختی معلمین تربیت بدنی و آموزگاران پایه، توسعه نهضت داوطلبی و مشارکت دانشجو معلمان در برگزاری رویداد ها و مسابقات ورزشی در داخل پردیس ها و مراکز، توسعه سبک زندگی فعال ورزشی در سرا ها و افزایش تجربیات زیسته دانشجو معلمان است. ایشان مهارت آموزی ورزشی را  راهکار موثری در ارتقاء اعتماد به نفس دانشجو معلمان بدو ورود به مدارس دانستند و در ادامه به شرح جزئیات اجرایی طرح پرداختند.

در ادامه اعضای شورای تخصصی با مفید و کابردی شمردن این طرح به بیان مطالب و پیشنهاداتی همچون  لحاظ نمودن مهارت آموزی ورزشی در سرفصل های درس تربیت بدنی، اهمیت و نقش ورزش و فعالیت های بدنی در تعلیم و تربیت دانشجو معلم تمام ساحتی، رفع کمبود زیر ساخت های سخت افزاری ورزشی در استان ها و لحاظ نمودن الزامات و ضمانت های اجرایی طرح ها و دستور العمل ها پرداختند.

در ادامه جلسه دکتر محمد نقی حیدری مدیر کل برنامه ریزی، خدمات و رفاه دانشجویی به شرح شیوه نامه میهمانی و انتقال دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پرداخت و گفت با تشکیل کارگروهی در اداره کل متبوع سعی شد مشکلات این شیوه نامه برطرف و قابلیت عملیاتی شدن آن افزایش یابد و خواستار تمدید مهلت یک ساله اجرای آزمایشی شیوه نامه و تغییر زمان درخواست دانشجو معلمان از مرداد به اردیبهشت و خرداد ماه شدند که با موافقت اعضای شورای تخصصی مورد تصویب قرار گرفت.

شایان ذکر است پس از بحث و تبادل نظر، طرح   "مهارت آموزی ورزشی" دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و شیوه نامه میهمانی و انتقال دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، مصوب و مقرر شد این طرح ها پس از انجام اصلاحات لازم جهت تصویب نهایی به شورای دانشگاه ارسال شود.