عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت جام

فرماندارو رئیس ستاد مدیریت کرونا درتربت جام‌:شهرستان به مرحله قرمز و هشدار بازگشته است،نماز جمعه این هفته درتربت جام برگزارنمی شود.

فرماندارو رئیس ستاد مدیریت کرونا درتربت جام‌:

شهرستان به مرحله قرمز و هشدار بازگشته است/ نماز جمعه این هفته درتربت جام برگزارنمی شود.

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت کرونا تربت جام گفت : با توجه به اعلام دانشکده علوم پزشکی ‌مبنی برافزایش مبتلایان به ویروس کرونا درچند روز اخیر و اعلام وضعیت قرمز وهپچنین براساس مصوبه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه این هفته ۲۳خردادنماز جمعه در تربت جام برگزار نمی شود.

به گزارش خبرگزاری وبدا جام، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در جلسه اضطراری ستاد کرونا که در محل فرمانداری تشکیل شد گفت:درجلسات گذشته تاکید شد که ویروس کرونا واقعا چموش ،خطرناک و درکمین است وآمار مبتلایان به دلیل عدم رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی توسط مردم درچند روز اخیرافزایش یافته است و منطقه به مرحله قرمز و هشدار بازگشته است.

وی افزود:جای نگرانی زیادی وجود دارد که اگر کنترل ،مدیریت و نکات بهداشتی رعایت نشود خیلی گرفتار خواهیم شد والان خیلی از روستاها گرفتارویروس کرونا شده است.

فرماندار تربت جام ادامه داد: جان و سلامت مردم برای ما مهم است و اگرمراقبت و پیشگیری نکنیم حوادث ناگواری در پیش خواهیم داشت.

مرتضی حمیدی بیان کرد: تردد بیش از حدمردم به خیابان و رفت و آمد به منازل یکدیگر در ایام عید فطر الان تاثیر خودش را گذاشته است و بایستی با حساسیت بیستر محدودیت ها را بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد:همه تکلیف داریم بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و فیریکی را رعایت کنیم و فرهنگ سازی کنیم .

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با هشدار به مردم گفت : متاسفانه در چندروز اخیر تعدادمبتلایان به ویروس کرونا و مراجعان به بیمارسنان و پزشکان افزایش یافته و به شرایط حاد کرونایی روبرو هستیم .

دکتر محمد افکار افزود: شهرستان های تایباد وباخرز درخواست کمک کردند و بایستی ورودی و خروجی شهر کنترل شود.

وی ادامه داد: از اول شیوع بیماری کرونا تا الان حدود یکهزارنفر بامراجعه به بیمارستان از آنان تست کرونا گرفته شده که از این تعداد ۳۱۱نفر آزمایش آنان مثبت بوده است و در حال حاضر تعداد ۳۰ بیمار کرونایی در بخش عفونی و ۵ بیماردربخش ویژه بیمارستان سجادیه بستری هستندو ۲۷بیمارکرونایی فوت شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد:شهرستان در وضعیت قرمز است و بیش از ۹۰هزار نفر ناقل بیماری بی علامت کرونا مثبت هستند که به راحتی در سطح شهرستان تردد می کند و بایستی هرچه بیشتر فرهنگ سازی کنیم تا مردم از ماسک و دستکش استفاده کنند.