عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

بهره وری در بخش کشاورزی از سال ۹۲ تاکنون رشد بالایی داشته است

دکتر شاهرخ شجری سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی که در شیراز برگزار شد،  با روابط عمومی سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی مصاحبه اختصاصی کرد.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون  پیش بینی میزان تولید محصولات کشاورزی در سال ۱۳۹۹ ، اظهار داشت: پیش بینی برابر با ۱۲۸ میلیون تن است ‏ که این میزان تولید در مقایسه با تولیدات کشاورزی در سال ۱۳۹۲ که حدود ۹۷ میلیون تن  دبود، رشد ۳۲ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد:  ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی کشور در سال ۱۳۹۸ ۱.۸۶ بوده است که نسبت به میزان آن در سال ۱۳۹۲ ، ۱.۲۶ حدود ۴۷ درصد رشد را نشان می دهد که توانسته است بطور قابل ملاحظه‌ای بهره‌وری در بخش کشاورزی را ارتقا دهد و از طرف دیگر منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی شده است .

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون دلیل برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در شیراز، گفت:  در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید نام گرفته است، برگزاری نمایشگاه های ماشین آلات کشاورزی یکی از راه های مناسب ترویج و توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی به منظور اقتصادی کردن تولید و ارتقاء ظرفیت تولید در بخش کشاورزی است. گفتنی است دکتر شجری همچنین در این نمایشگاه هفته جهاد کشاورزی را با شعار کشاورزی ،جهش تولید  و امنیت غذایی را به همکاران زحمتکش جهاد کشاورزی و بهره‌برداران سراسر کشور تبریک گفت.

دکتر شجری همچنین در بازدیداز  شرکت های حاضر در  نمایشگاه کشاورزی در شیراز تقاضا کردند که به موضوع انتقال دانش بومی‌سازی تولید ماشین آلات کشاورزی در داخل کشور توجه جدی داشته باشند

روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی