عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

هم اندیشی دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان سرمایه گذاری وکمک های اقتصادی و فنی در راستای بهره وری و تامین منابع مالی

در راستای بهره وری و تامین منابع مالی،جلسه هم اندیشی دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان سرمایه گذاری وکمک های اقتصادی و فنی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان سرمایه گذاری وکمک های اقتصادی و فنی در راستای بهره وری و تامین منابع مالی با حضور دکتر کوهپایه زاده ؛ رئیس دانشگاه ، دکتر محقق ؛ معاون توسعه ، مزدکی ؛ مدیر امور مالی و دکتر طاهری فر؛مدیر وزارت اقتصاد ، ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ در ساختمان مرکزی سازمان سرمایه گذاری تشکیل شد.
در ابتدا دکتر کوهپایه زاده ضمن معرفی و بیان تاریخچه دانشگاه عنوان کرد: برای افزایش بهره وری ، تامین منابع مالی مناسب و کاهش بار دولت از راهکارهایی نظیر فناوری ، ظرفیت شرکت های دانش بنیان و خدمات بخش خصوصی استفاده  کردیم ولی به دنبال روشهای متفاوت سرمایه گذاری و درآمدزایی هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: هدف ما این است که چگونه می توانیم از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای مشارکت طلبی بهره مند شویم.
ایشان با اشاره به تکمیل پروژه های عمرانی دانشگاه  تصریح کرد: ما به دنبال راهکارهای سرمایه گذاری با ثبات و زود بازده هستیم.
دکتر کوهپایه زاده بر ارائه خدمات درمانی با کیفیت با همکاری بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: با توجه به بحران کرونا در سال جاری ، برنامه های دانشگاه در حوزه های مختلف مورد بازبینی قرار گیرد و از فرمول های اقتصادی بهینه استفاده شود.
سپس مدیر وزارت اقتصاد و دارایی با بیان نقش سازمان سرمایه گذاری در تامین مالی حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: هدف نظام بهداشت دولتی ؛ پاسخگویی به مسئولیت اجتماعی می باشد لیکن برای ارائه خدمات باکیفیت باید تلاش بیشتری شود.
دکتر طاهری فر با اشاره به الگوهای بین المللی بهداشتی، افزود: برای تامین منابع مالی باید از ساختار خصوصی قانونمند استفاده شود و ظرفیت بخش خصوصی برای سودآوری در حوزه نظام سلامت ، قابل توجه است.
ایشان ضمن اشاره به استراتژی های آینده خاطر نشان کرد: در این مسیر با ارزش باید تمام تلاش برای کسب مجوزهای قانونی را بکار گرفت و ارزیابی پتانسیل ها ، آنالیزدرآمدها و هزینه ها هم حائز اهمیت است.
وی در پایان بیانات خود پیشنهاد داد : تا مرکز اختصاصی توریسم درمانی توسط دانشگاه ایجاد شود و سرمایه گذاری خارجی جهت تامین منابع مالی بهینه مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه دکتر محقق ؛معاون توسعه ، مدیریت و منابع دانشگاه در این جلسه بر تغییر قوانین بخش دولتی در کنار
درآمد زایی و تامین منابع مالی تاکید کرد .
همچنین مزدکی ؛مدیر امور مالی دانشگاه  گفت: باید از ظرفیت های موجود استفاده بهینه نماییم تا به سودآوری برسیم و در این مسیر از منابع پایدار بهره گیریم.
گفتنی است در این جلسه هم اندیشی ؛ پیرامون مسائل اقتصادی، درآمدها ، هزینه ها ، تعرفه ها، سرمایه گذاری بخش خصوصی و بین المللی ، نوع مدیریت و قوانین بخش دولتی و خصوصی بحث و تبادل نظر شد.

تهیه خبر : رهنورد