عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برگزاری وبینار شناخت و کنترل هیجان ویژه نو دانشجویان دانشگاه



مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه وبینار شناخت و کنترل هیجان‌ها را ویژه دانشجویان ورودی جدید برگزار کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی وفایی روانشناس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه در وبینار شناخت و کنترل هیجان ها که با حضور دانشجویان ورودی جدید برگزار شد، با بیان اینکه هیجان‌ها یکی از ابعاد اساسی وجود انسان را تشکیل می‌دهند. اظهار کرد: نقش هیجان‌ها در زندگی ما چنان برجسته و چشمگیر است که تصور نبود آن‌ها ممکن نیست.

وی ادامه داد: در تعریف ساده هیجان می‌توان گفت حالت درونی ما و هیجان‌ها آمیزه پیچیده‌ای از تجربه ذهنی، پاسخ فیزیولوژیک و واکنش‌های رفتاری است.

این روانشناس افزود: آگاهی از هیجان‌ها و توانایی ابراز آن‌ها سهم مهمی در برآورده کردن نیازهای روان‌شناختی، بهبود کیفیت زندگی، درک معنا و مفهوم زندگی و ویژگی منحصربه‌فرد وجود انسانی ما دارد و تفاوت ما با گونه‌های دیگر موجودات است که از این ‌رو آگاهی و شناخت و ابراز هیجان‌ها در روابط بین فردی اهمیت پیدا می‌کند.

در این کارگاه، شرکت‌کنندگان با تعریف هیجان، انواع هیجان ها، نقش هیجان‌ها در زندگی روزمره و کارکردهای اجتماعی و فردی آن‌ها، چهار هیجان اصلی (غم، ترس، خشم، شادی) و رویدادهایی که باعث تحریک این هیجان‌ها و نقش آن‌ها در به وجود آوردن مشکلات روان‌شناختی می‌شوند، آشنا شدند و اشکال ناسازگار این هیجان ها و نیازهای آن‌ها را نیز فراگرفتند.

همچنین در این کارگاه به شرکت‌کنندگان راهبردهای شناختی و رفتاری مدیریت هیجان آموزش داده شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۳م.ر