عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

آتش زدن علف های هرز باغ ها، نفس بیماران را حبس کرد

هر ساله و در خرداد ماه، آتش زدن علف های هرز باغ های سُنّتی اطراف مرکز آموزشی و درمانی قدس، تنفس بیماران را دچار مشکل می کند. امسال نیز و در ساعت ۱۳ روز ۲۰ خرداد ۹۹ هجوم دود غلیظ و شعله های آتش از دیوارهای ضلع شرقی مرکز، مشکل ساز شد.

سیدکریم حسینی، مسوول روابط مرکز آموزشی و درمانی قدس با گفتن این خبر، اظهار کرد: پس از آگاه شدن از آتش سوزی، بلافاصله از آتش نشانی قزوین درخواست کمک شد که پس از چند دقیقه، آتش نشانان در محل حاضر شدند و همراه با نیروهای خدماتی مرکز به نبرد با آتش و دود پرداختند.

حسینی با بیان اینکه هر سال، این آتش سوزی باعث می شود دود ناشی از آن، به داخل بخش های بستری اطفال، نفوذ کند و باعث بروز مشکلات تنفسی برای بیماران بستری شود، گفت: جدال با آتش فقط برای مقابله با دود آن نیست، زیرا در صورت کنترل نشدن آن، امکان گسترش آتش به داخل مرکز و آتش گرفتن ساختمان های نزدیک به دیوار، مانند: بخش های اطفال و شیمی درمانی، آزمایشگاه، پاویون پزشکان، رخت شوی خانه و موتورخانه وجود دارد.

مسوول روابط مرکز آموزشی و درمانی قدس ضمن اظهار قدردانی از آتش نشانان که هر ساله، یاری رسان مرکز برای رفع این مشکل هستند، از مردم خواست برای حفظ سلامت بیماران بستری در مرکز آموزشی و درمانی قدس، علف های هرز باغ های سُنّتی اطراف مرکز را آتش نزنند.