عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

برگزاری وبینار بین ‌المللی عملیاتی سازی مدل های تحقیقاتی هوش مصنوعی در صنعت شهرهای هوشمند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری وبینار بین المللی عملیاتی سازی مدل های تحقیقاتی هوش مصنوعی در صنعت شهرهای هوشمند خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر ابوالفضل بضاعت پور با اعلام این خبر افزود: سخنران و مدرس اصلی این وبینار دکتر امین راسخ، پسا دکترای هوشمند سازی زیرساخت ­های شهری از دانشگاه آستین تگزاس و مدیر تحلیل داده شرکت PWC از واشنگتن بود که ضمن بیان آخرین دستاوردهای علمی در زمینه کاربرد تکنیک ­های هوش مصنوعی در هوشمندسازی شهرها، به بیان تجربیات استارتاپ ­های موفق جهانی در این زمینه پرداخت.
وی با بیان اینکه این وبینار به همت دانشکده فنی و مهندسی و پژوهشکده مهندسی آب و آبهای معدنی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، افزود: بعد از توضیحات ابتدایی جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و حاضرین تجربیات خود را در این زمینه به اشتراک گذاشتند.
بضاعت پور ادامه داد: در این وبینار ۱۱۶ نفر شرکت کرده بودند که علاوه بر سخنران اصلی از آمریکا، شرکت کنندگانی از دانشگاه های نیوبرانشویک کانادا، دانشگاه علم و صنعت، شهید بهشتی، تهران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، سمنان، تبریز، اصفهان، کاشمر و آزاد قزوین نیز در آن حاضر بودند.