عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

برگزاری گردهمایی ها و نشست های علمی تخصصی در قالب وبینار در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت

مدیر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به ایجاد زیرساخت های مناسب سخت افزار، نرم افزار، پهنای باند اینترنت و ...) و کسب مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برگزاری سمینار، سمپوزیوم و کارگاه های یک روزه وبیناری  در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت.

دکتر دهقان نیری در حاشیه برگزاری نخستین وبینار کاربرد تصویر برداری مغز در روانپزشکی در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت درمان و آموزش مبنی بر گسترش زیر ساخت های لازم برای برگزاری وبینارهای تخصصی خاطر نشان کرد: در حال حاضر آمادگی این نشست ها در دانشگاه ایجاد شده است و محتواهای این برنامه ها نیز  به منظور استفاده مشمولین در سامانه آموزش مجازی  دانشگاه  بارگذاری می شود.

وی با تاکید برادامه روند ادامه آموزش غیرحضوری تصریح کرد: رفع محدودیت های مکانی و زمانی، شرکت افراد بیشتر در برنامه های آموزش مداوم، کاهش هزینه ها و در دسترس بودن همیشگی محیط آموزشی برای مشمولین از مهم ترین اهداف اجرای مجازی برنامه های آموزش مداوم می باشد که بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و کیفی سازی اینگونه برنامه ها افزایش بهره وری را به دنبال داشته و پشتیبانی برای  برنامه های اموزشی حضوری خواهد بود.

مدیر آموزش مداوم دانشگاه  علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی، ارائه آموزش ها به صورت مجازی یکی از بهترین و شاید تنها راه حل برای مراکز آموزشی است.

دکتر دهقان نیری در خصوص سمینار کاربرد تصویر برداری مغز در روانپزشکی نیز اظهار کرد: این مدیریت در راستای وظایف محوله و به منظور بهره برداری بیشتر مشمولین جامعه پزشکی از برنامه های آموزشی " سمینارکاربرد تصویربرداری مغز در روانپزشکی "را بصورت وبیناری با شرکت ۱۵۰ نفراز اعضای هیات علمی ، متخصصین مغز و اعصاب، متخصصین جراحی اعصاب ، متخصصین پزشکی هسته ای، فارغ التحصیلان علوم اعصاب، دکترای روان شناسی بالینی و سلامت  برگزار کرد.

وی افزود؛ این وبینار با همکاری کمیته نوروسایکیاتری (عصب روانپزشکی) انجمن علمی روان پزشکان خراسان و ثبت نام از طریق سایت و اپلیکیشن آموزش مداوم ، بر اساس سیستم تعاملی در بستر وب برگزار شد،که در پایان  با اجرای آزمون  و کسب ۸۰ درصد از نمره کامل، امتیاز بازاموزی برای گروه هدف مذکور ثبت  شد.

مدیر آموزش مداوم دانشگاه تصریح کرد : آناتومی مغزی، روش های تشخیصی در روان پزشکی ،تاثیر سی تی اسکن و MRI در روان پزشکی ، تغییرات MRI در اختلال افسردگی،  روشهای pet و spect در روان پزشکی  از جمله سرفصل های علمی ارائه شده توسط سخنرانان این سمینار غیرحضوری بود.

{jcomments on}