عمومی | بنیاد ملی نخبگان

لزوم اجرای بهتر برنامه ملی شهاب در مناطق کم‌برخوردار

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شناسایی و هدایت بیشتر و بهتر استعدادهای‌برتر با استفاده از امکانات موجود در دستگاه‌ها و نهادهای درون‌استانی، نشست هم‌اندیشی سرپرست بنیاد نخبگان استان زنجان با مسئولان آموزش‌وپرورش استان برگزار شد.

در این نشست، رسولی؛ سرپرست بنیاد نخبگان استان زنجان به تببین برنامه‌های تعهدی آموزش‌وپرورش مطابق بند ث ماده ۶۴ قانون برنامه ششم توسعه در حوزه ماموریت‌های مستعدان و لزوم ارائه گزارش مکتوب اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان به بنیاد پرداخت.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت برنامه شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر و لزوم اجرای بهتر برنامه ملی شهاب، خواستار ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی در استفاده از پتانسیل این طرح برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، بهبود فرایندهای شناسایی، هدایت و پشتیبانی دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر در سطح استان خاصه در اقشار کم‌‎برخوردار شد.

در ادامه، سلامی؛ معاون آموزش ابتدائی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان نیز در خصوص وضعیت فعلی و ترسیم آینده برنامه ملی شهاب، ثبت اطلاعات دانش آموزان در سامانه همگام و استفاده از ظرفیت صدا‌وسیما در تاثیر گرایش والدین در گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های علوم‌تجربی گزارشی ارائه کرد.

صفری؛ مدیر اداره استعدادهای درخشان استان زنجان نیز به وضعیت مدارس سمپاد و گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های علوم‌تجربی اشاره کرد.

اوجاقلو؛ رییس متوسطه اول اداره‌‎کل آموزش‌وپرورش استان زنجان نیز در پایان به برنامه‌های تعهدی این اداره، جشنواره خوارزمی، پرورش دانش‌آموزان برای رشته‌های چند بعدی، برگزاری کارگاه‌های مشاوره در حوزه خلاقیت و برقراری ارتباط و حل‌مساله پرداخت.

لازم به ذکر است، در پایان نشست مقرر شد جلسات مشترک بنیاد نخبگان استان زنجان و اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برای پیگیری مستمر برنامه‌های تعهدی آموزش‌وپرورش استان و اجرای برنامه‌های ابتکاری و اثرگذار در حوزه دانش‌آموزی بصورت ماهیانه برنامه‌ریزی و اجرا شود.