عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان دانشگاه؛ بی توجهی به اصول بهداشتی و فاصله گذاری ،موجب افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا می شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برخی از افراد با تصور اتمام بحران کرونا، به اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کم توجه شده اند اظهار کرد: به طور حتم ساده انگاری این ویروس موجب افزایش آمار مبتلایان به کرونا خواهد شد.

به گزارش وب دا، دکتر شاپور بدیعی در اجلاس مدیران پرستاری بیمارستان های مشهد که در تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد با بیان اینکه متاسفانه علی‌رغم توصیه‌های مکرر شاهد بی‌توجهی بخشی از مردم هستیم و یک نمونه آن تجمع افراد مسن و سالمند در پارک‌ها و خیابان ها بدون رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است خاطر نشان کرد: این افراد بدون استفاده از ماسک و دستکش همچون وضعیت عادی دوران قبل از کرونا در کنار هم قرار گرفته‌اند و وقتی از یکی از آنها سوال کردم که چرا ماسک نزده و فاصله را رعایت نکرده است در پاسخ گفت کرونا تمام شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه مردم بحران‌های کرونایی را به فراموشی سپرده‌اند و تصورشان این است که وضعیت حاد و بحرانی تمام شده و به شرایط عادی بازگشته‌ایم؛ همین تصور غلط موجب شده تا وضعیت خوزستان بسیار بحرانی شود و هیچ بعید نیست که این وضعیت در خراسان رضوی به‌خصوص مشهد و استان‌های دیگر همچون گیلان به‌وقوع بپیوندد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونا هنوز در کنار ما هست و نباید تصور کنیم که همه‌چیز تمام شده و شرایط عادی است، خاطرنشان کرد: مهمترین پیامی که در این روزها می‌توانیم بدهیم این است که همچنان مراقب خودمان و اطرافیانمان باشیم و با تصور اتمام کرونا دچار آسیب نشویم.

دکتر بدیعی گفت: طبق آخرین آمارها همچنان وضعیت نوسانی را شاهد هستیم و با دستور رئیس دانشگاه وضعیت و آرایش کرونایی خود را حفظ کرده‌ایم و وضعیت فعلی حداقل تا ۱۵ تیر ماه ادامه دارد.

وی افزود: در دوره‌ای که وضعیتی بحرانی‌تر داشتیم بخش خصوصی به‌خوبی پای کار آمد و به عنوان مراکز درمانی معین مغز و اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان و آزمایشگاه همکاری شایسته و قابل توجهی داشتندو جا دارد که ضمن قدردانی از تمامی این بیمارستان، تقدیر و تشکر ویژه‌ای از بیمارستان رضوی داشته باشم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه متاسفانه در حین درمان بیماران کرونایی تعدادی از مدافعان سلامت مبتلا به کووید ۱۹ شدند که خوشبختانه وضعیت تمامی آنان رو به بهبودی بوده و تعدادی هم بهبودی کامل یافته‌اند، بیان کرد: گرچه متاسفانه موارد فوتی در دیگر استان‌ها داشته‌ایم، اما خوشبختانه یک مورد فوتی هم در میان مدافعان سلامت بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نداشته‌ایم؛ به‌واقع آموزش‌های خوبی که در گذشته مورد تاکید بسیار بود و به مرحله اجرا درآمد امروز کمک بزرگی در کسب افتخارات به‌دست آمده کرد.

دکتر بدیعی تصریح کرد: تجربه کرونا با وجود تمامی سختی‌ها و تلخی‌هایی که داشت فرصتی بسیارخوب برای ارزیابی توانایی‌ها و توانمندی‌ها بود و خوشبختانه کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این آزمون بسیارسخت سربلند بیرون آمدند و معتقدیم هر افتخاری که حاصل شده خواست خدا و حاصل تلاش خستگی‌ناپذیر مدافعان سلامت بوده است و قطعاٌ اگر نیتمان در انجام کار رضای خدا باشد، در عمل هم موفق خواهیم و خدا یاری‌گرمان خواهد بود.

وی تاکید کرد: در حوزه درمان بر این نکته اعتقاد داریم که مبارزه با کرونا یک مبارزه چریکی بوده و اینگونه نیست که بخواهیم یک جنگ منظم را رهبری کنیم، هر لحظه ممکن است که وضعیت متفاوت شود ، اما هرگز تسلیم نمی‌شویم و تا آخرین لحظه در خط مقدم مبارزه با کرونا حاضر هستیم.

بدیعی ضمن قدردانی از حضور داوطلبانه پزشکان و پرستاران مشهدی در خوزستان، تاکید کرد: این حضور در چنین شرایط خاص و بحرانی‌ ستودنی بود و تقدیر و تشکر مسئولان اجرایی و درمانی این استان را در بر داشت و معتقد بودند حضور سفیران حوزه سلامت از شهر امام رضا(ع) موجب افزایش انرژی و رفع خستگی تلاش‌های طولانی‌مدت آنان شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم که با تلاش جمعی به‌زودی‌زود جشن پیروزی بر کووید ۱۹ را بگیریم واز تجربیات کسب شده در این دوران درسایر مواقع بحرانی به‌خوبی بهره‌مند شویم.

{jcomments on}