عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تشدید نظارت بر خدمات هتل ها و مراکز اقامتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به بازگشایی هتل ها و مراکز اقامتی ، نظارت بر نحوه ارائه خدمات در هتل ها و مراکز اقامتی با شدت بیشتری انجام می شود تا با رعایت پروتکل های بهداشتی ، از سلامت مسافران و زائران محافظت شود.

مهندس علی اصغر حسنی، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر  کشور سفرهای غیر ضروری نباید انجام شود از همین رو تعداد اندکی از هتلها بازگشایی شدند و نحوه ارائه خدمات به مسافران نیز توسط همکاران بهداشت محیط بررسی می شود، خاطر نشان کرد: هتل هایی که تمایل به بازگشایی واحد صنفی خود هستند، پس از مراجعه به انجمن هتل داران نسبت به بازگشایی واحد صنفی اقدام می کنند و پس از ان نیز با هماهنگی میراث فرهنگی لیست واحد های فعال برای نظارت های بهداشتی در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه قرارمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل نبود صرفه اقتصادی فقط تعداد محدودی از هتل های ۵ و ۴ ستاره با حجم مسافر اندک مشغول خدمت رسانی هستند، تصریح کرد: هتل آپارتمانها و مهمانپذیر ها نیز در حال حاضر فعال نیستند و تعداد کمی از هتل ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با تعداد اندکی از مسافران بازگشایی شدند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رستورانها نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند، اظهار کرد: ضدعفونی کردن سطوح و دست ها و پرهیز از حضور پرسنلی که علایم بیماری دارند در محیط کار، از جمله مواردی است که رستورانها ملزم به رعایت آن هستند.

مهندس حسنی افزود: تمام سطوح محیط رستوران ها باید با مواد ضدعفونی کننده گندزدایی شود و در صورتی که یکی از پرسنل علایم بیماری داشت، از ورود وی به محل پخت و سرو غذا جلوگیری شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: نظارت بر عملکرد هتلها و رستورانها با شدت بیشتری نسبت به گذشته انجام میشود و با موارد متخلف به شکل قانونی برخورد می شود.

{jcomments on}