عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ارتقاء ارائه خدمات مناسب پرستاری به بیماران از مهمترین برنامه های سال جاری مدیریت پرستاری

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتقاء ارائه خدمات مناسب پرستاری به بیماران را از مهمترین برنامه های سال جاری مدیریت پرستاری عنوان و اظهار کرد: خدمات رسانی مطلوب به مددجویان در بیمارستان ها و سایر سطوح نیازمند به خدمات پرستاری از اهداف این حوزه به شمار می رود.

به گزارش وب دا، دکتر امیر رضا صالح مقدم در اجلاس مدیران پرستاری بیمارستان های مشهد که در تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده از خدمات کادر پزشکی و درمانی در ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید -۱۹ اظهار کرد: تلاش ها و اقدامات موثر و هماهنگ میان تیم های پزشکی و پرستاری موجب شد که این دانشگاه یکی از دانشگاه های موفق در زمینه مدیریت و کنترل بیماری کرونا محسوب شود و از سوی وزیر بهداشت نمره ۲۰ را کسب کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تمام تلاش بر روی فراهم شدن زمینه برای افزایش مهارت و دانش پرستاران و بهبود شرایط موجود متمرکز شده است تصریح کرد: با اقدامات و برنامه های تدوین شده تلاش می شود که بیماران رضایت کامل را از خدمات پرستاری داشته باشند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه جایگاه پرستاران در رده های مختلف در راستای حفظ منزلت حرفه ای را از دیگر اهداف مد نظر عنوان کرد و گفت: مدیران پرستاری در مراکز درمانی نقش موثری در پیشبرد این هدف دارند تا پرستاران با کیفیت، رضایت و رغبت بالا به بیماران خدمت کنند.

صالح مقدم با بیان اینکه در این راستا سامانه ای در معاونت درمان در حال طراحی است که در آن بتوان ضمن مدیریت جامع، شرایط توزیع نیروی انسانی، آموزش، بهسازی و حفظ نیروی انسانی در دانشگاه فراهم شود اظهار کرد: این سامانه در تمامی مراکز درمانی وبخش های بیمارستانی فعال خواهد شد و تمامی فعالیت های پرستاران حوزه بالین در این سامانه ثبت و رصد می شود تا مدیران در لحظه از خدمات انجام شده پرستاران مطلع شوند.

وی با بیان  اینکه با تلاش مسئولان ارشد بهترین عملکرد در حوزه مدیریت و کنترل بیماری کرونا صورت گرفت و از نخستین روزهای بحران کرونا تمامی حمایت ها به شکل محسوسی انجام شد اظهار کرد: در این مدت با حمایت مسئولان دانشگاه ملزومات و تجهیزات حفاظتی در ابعاد کمی و کیفی به شکل مطلوبی فراهم شد و بر اساس آمارها میزان آلودگی تیم های پرستاری در مقایسه با سایر دانشگاه ها کمتر و به لطف خداوند مورد فوتی نیز در این زمینه وجود نداشته است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر تیمی از پرستاران متبحر  و با تجربه این دانشگاه نیز برای کمک به تیم پرستاری استان خوزستان به اهواز اعزام شدند خاطر نشان کرد: تعدادی از این پرستاران درگیر بیماری کرونا شدند که در همان روز نخست رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شخصی با تک تک این پرستاران تماس و جویای حال انها شدند و  بر حمایت همه جانبه از این افراد تاکید شد.

صالح مقدم با بیان اینکه به منظور افزایش مهارت پرستاران، دستورالعمل حضور پرستاران در بخش های مختلف صادر شده است اظهار کرد: با اجرای این برنامه که با حمایت مسئولان ارشد دانشگاه صورت گرفت تمامی پرستاران تجربه فعالیت در تمامی بخش ها را کسب می کنند تا اگر در آینده به طور مجدد دانشگاه با بحران احتمالی مواجه شد بتوان از تمام ظرفیت حوزه پرستاری استفاده بهینه نمود.

وی افزود: با همکاری اداره آموزش مداوم دانشگاه برنامه تئوری و عملیاتی کار در بخش مراقبت های ویژه طراحی شده است که به زودی رونمایی خواهد شد و  تلاش می شود در سال جاری ۳۰ درصد از گرو ه های هدف زیر پوشش آموزش های لازم قرار گیرند.

وی افزود: همچنین با توجه به تجارت کسب شده در دوره کرونا، کنگره بین المللی  با موضوع "پرستاری استراتژی های پیشگیری از عفونت" به  صورت مجازی برنامه ریزی شده و در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

{jcomments on}