عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

نگاه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی ایران: حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم ،ارتباط موثر با صنعت و حفظ سلامت مردم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست مشترک گروه خودروسازی سایپا: نگاه استراتژیک دانشگاه در راستای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم ، ارتباط موثر با صنعت و حفظ سلامت مردم است .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دکتر کوهپایه زاده ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست مشترک با گروه خودرو سازی سایپا عنوان کرد : حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم ، کارآفرینی ، نوآوری و ارتباط موثر با صنعت و حفظ سلامت به عنوان نگاه استراتژیک دانشگاه مدنظر است.
دکتر کوهپایه زاده ضمن اعلام آمادگی بیان کرد: همکاری با شرکت ارزشمند ملی سایپا برای ما باعث افتخار است.
وی گفت: صنعت دارای نکات ارزشمندی است که در نظام سلامت زیاد به آنها توجه نشده است.
ایشان با بیان این نکته که عاملیت جنبه های مختلف سلامت تنها با بهداشت نیست ،افزود: انجام اصلاحات در صنعت هم قابل توجه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: بخشی از تکالیف دانشگاه و نظام سلامت، ارائه خدمت در حوزه صنایع است، لذا همکاری متقابل و ارائه الگوی مناسب در اجتماعی کردن سلامت شغلی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: برنامه های صنعت می تواند با تفکرات و تخصص های دانشگاه علوم پزشکی اجرا شود.
دکتر کوهپایه زاده تصریح کرد: این تفاهم نامه می تواند آغاز ارتباط و همکاری گروه سایپا با دانشگاه سلامت محور ایران باشد.
وی ابراز داشت: این همکاری  می تواند زمینه ایجاد روحیه متفاوت و تزریق مثبت علمی در  گروه سایپا را فراهم آورد و در تصمیم گیری های بهتر صنعت ایران خودرو موثر واقع شود.
دکتر کوهپایه زاده اظهار امیدواری کرد: امید است با همکاری و توانمندی مراکز تحقیقاتی، حوزه های بهداشت، آموزش و پژوهش در کنار گروه خودرو سازی سایپا بتوانیم اقدامات ثمربخشی را  انجام دهیم.
وی بر حفظ سلامت مردم تاکید کرد و افزود:برنامه ها و پروژه های مشترک را می توان در قالب تفاهم نامه و  با همدلی و هم افزایی در مسیر موفقیت پیش برد.
در ادامه دکتر عشرتی ؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران از گروه خودروسازی سایپا به عنوان یکی از شرکت های فعال و پیشرو در حوزه بهداشتی یاد کرد و افزود: در حوزه سلامت ،  مبحث هر خانه ؛ یک سفیر سلامت در دستور کار است ،در نتیجه می توانیم این برنامه را در گروه سایپا اجرا کنیم و از نیروی انسانی حاضر در این صنعت به عنوان بهداشت یار استفاده نماییم.
لازم به ذکر است در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ، تفاهم نامه همکاری دوجانبه دانشگاه علوم پزشکی ایران و گروه خودروسازی سایپا به امضاء رسید و مقرر شد کمیته تخصصی با حضور نمایندگان دو طرف جهت پیگیری برنامه های عملیاتی تشکیل شود.

تهیه خبر: رهنورد