عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

اجرای تست کرونا برای کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون

رییس مرکز مشاوره، بهداشت و درمان دانشگاه سلمان فارسی کازرون از انجام تست ویروس کرونا برای کارکنان این دانشگاه خبر داد.


بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر مسلم عباسی با اعلام این مطلب خاطر نشان نمود: به دنبال شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و با هدف پایش این بیماری در سطح دانشگاه،طی همکاری مشترک مرکز مشاوره، بهداشت و درمان دانشگاه سلمان فارسی کازرون و شبکه بهداشت شهید پیرویان، تست CPR (نمونه‌گیری از خلط‌ بینی و حلق) از ۴۰ نفر از کارکنان دانشگاه صورت پذیرفت.
وی همچنین افزود: نمونه‌های گرفته شده از همکاران به آزمایشگاه منتقل شده و مطابق روند معمولِ این آزمایش، نتایج به اطلاع خود شخص و همچنین ریاست دانشگاه خواهد رسید.
دکتر عباسی در ادامه خاطر نشان نمود: از زمان شیوع ویروس کرونا، این دانشگاه مطابق با پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، اقدامات گسترده‌ای را در حوزه‌های ضدعفونی کردن محوطه‌ها و فضاها، توزیع اقلام مورد نیاز اعم از دستکش، مواد ضدعفونی کننده و... را انجام داده است و علاوه بر این موارد، مرکز مشاوره، بهداشت و درمان دانشگاه نیز به دلیل بهره‌مندی از حضور اعضا هیئت‌علمی متخصص، خدمات مشاوره‌ای و تخصصی را نیز به دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح شهرستان کازرون ارایه نموده است.
وی همچنین مشارکت در ارایه طرح‌های مشاوره‌ای برای کنترل پیامدهای روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این مرکز برشمرد که به عموم مردم شهرستان کازرون ارایه شده است.
گفتنی است تست کرونا، روز سه‌شنبه ۱۳ خردادماه و در محل دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت گرفت.