عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

پیش بینی اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومانی برای اتمام تمام پروژه های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

وبدا؛ معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از نیاز این دانشگاه به اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه های نیمه تمام این دانشگاه خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر علی ضامن صالحی فرد افزود: پیش بینی می شود در صورت تخصیص اعتبارات لازم تا اواسط سال آینده تمامی پروژه های عمرانی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش این دانشگاه به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه با شروع برنامه تحول نظام سلامت در سال ۹۳ ، تحولی بزرگ در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی و توسعه زیرساخت های این حوزه در تمام نقاط کشور از جمله چهارمحال و بختیاری کلید خورد افزود: از مهمترین پروژه های این سالها در استان می توان به اخذ مجوز احداث ۱۹ هزار متر مربع فضای آموزشی اشاره کرد.
وی تصریح کرد: دانشکده پرستاری با ۳ هزار متر مربع زیر بنا با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه هایی است که می توان به بهره برداری از آن در هفته دولت امیدوار بود.
به گفته وی، دانشکده های پیراپزشکی و بهداشت نیز به ترتیب با ۴ و ۳ هزار متر مربع زیربنا حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و کتابخانه مرکزی با ۲ هزار مترمربع زیربنا و دیتا سنتر دانشگاه با اختصاص یکهزار متر مربع و دانشکده فناوری های نوین با ۶ هزار متر مربع از این فضای ۱۹ هزار متر مربعی از دیگر پروژه هایی است که با بهره برداری از آن شاهد توسعه فضای آموزشی دانشگاه خواهیم بود.
دکتر صالحی فرد در ادامه به اهم پروژه های بهره برداری شده از جمله تکمیل فاز ۲ بیمارستان کاشانی به متراژ حدود ۷ هزار مترمربع با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و تکمیل فاز ۲ بیمارستان لردگان با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان اشاره داشت.
معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، احداث و بهره ‌برداری کلینیک ویژه اردل با اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان، توسعه بیمارستان فارسان با زیربنای حدود ۷ هزار مترمربع را از دیگر پروژه های موجود برشمرد که به بهره برداری از آنها حدود ۱۴۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت های فعال استان اضافه می شود.
وی خاطر نشان کرد: تکمیل و بهره برداری از ۲۰۰ پروژه بهداشتی در قالب تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت طی سالهای اخیر در استان کلید خورد که تامین ۶۰ درصد هزینه های آن به عهده وزارت بهداشت، ۲۰ درصد هزینه ها به عهده استانداری محترم و دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین استان هر یک ۱۰ درصد هزینه ها را متقبل شدند.
وی ادامه داد: اکثر این پروژه ها به بهره برداری رسیده و حدود ۵۰ پروژه نیمه تمام مانده در انتظار تامین اعتبار برای بهره برداری است.
دکتر صالحی فرد با بیان اینکه تا زمانی که پروژه های نیمه تمام، به اتمام نرسد پروژه جدید در استان شروع نخواهد شد افزود: مهمترین دغدغه امروز دانشگاه بخش الحاقی مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد (کلینیک بیماران خاص ) که بلحاظ ضرورت ارتقاء خدمت ارائه شده به بیماران خاص که نیازمند دریافت خدمات تخصصی هستند و در حال حاضر برای گرفتن خدمت به استان های همجوار مراجعه می نمایند و اکثراً از تمکن مالی خوبی برخوردار نیستند ، می باشد.
وی اظهار داشت: تکمیل و تجهیز این کلینیک، فاز بندی شده و امیدوار هستیم با تخصیص اعتبارات لازم شاهد تسریع در تکمیل این پروژه باشیم.
دکتر صالحی فرد با اشاره به حساسیت حوزه معاونت توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی بعنوان موتور محرک سایر قسمت ها به لحاظ تامین اعتبارات، منابع انسانی و مدیریت و برنامه ریزی افزود: با توجه به اضافه شدن بسته های خدمتی دانشگاه ها و محدودیت نیرو و امکانات، ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی و مدیریت امکانات موجود، بسیار حائز اهمیت بوده و در چنین شرایطی تبدیل وضعیت نیروها از سوی وزارت متبوع بسیار راه گشا و کمک کننده خواهد بود.
وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس فرمول کاری سازمان بهداشت جهانی همکاری و مشارکت مردمی ۵۰ درصد در ادغام و پیشرفت برنامه های سلامت،مشارکت سایر ادارات حدود ۲۵ درصد و وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی تنها در ۲۵ درصد تحقق برنامه های سلامت محور نقش دارند، بر جلب مشارکت های مردمی، بکار گیری تکنولوژی های مناسب، مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق برای ارتقاء سطح سلامت جامعه تاکید نمود.
دکتر صالحی فرد از بزرگترین مشکلات دانشگاه به مشکلات مالی اشاره داشت و افزود: منابع مالی دانشگاه عمدتاً از ۲ منبع درآمدهای اختصاصی دانشگاه، جاری و عمومی که از خزانه و سازمان برنامه و بودجه تامین می شود که در حال حاضر کفاف حقوق نیروهای رسمی را به سختی می دهد. وی اضافه کرد: هم اکنون ۸۵۰۰ نیرو در این مجموعه مشغول به خدمت هستند که بخش عمده ای حقوق آنها از اعتبارات جاری و عمومی پرداخت می شود و حقوق و مزایای نیروهای شرکتی و طرحی از درآمد های اختصاصی پرداخت می شود که هر ساله با منفی شدن تراز مالی دانشگاه پرداخت حقوق این نیروها نیز به سختی و با تاخیر انجام می شود.

وی، در چنین شرایطی تبدیل وضعیت شدن نیروها را از راهکاری های موثر در رفع بخشی از مشکلات مالی دانشگاه ها برشمرد.
معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه از تمامی مسئولین و مدیران ملی، استانی و شهرستانی و خیرین محترم تقدیر و تشکر نمود.