عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

طراحی و ساخت میز ارگونومیک به همت کارشناسان بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی فسا

میز ارگونومیک به همت کارشناسان بهداشت حرفه ای در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا طراحی و ساخته شد .

به گزارش وب دا فسا؛ مسئول بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فسا  با بیان این که نشستن طولانی مدت پشت میز، عارضه‌های اسکلتی مثل کمردرد و گردن درد را در پی دارد . گفت: برای پیشگیری از این عوارض، به همت کارشناسان بهداشت حرفه‌ای فسا، میز ارگونومیک با ابعاد آنتروپومتری طراحی و ساخته شده است .

سوسن جانی زاده افزود: این میز قابلیت استفاده در شغل‌های مختلف را دارد و به سادگی قابل تنظیم ارتفاع، موقعیت و حرکت افقی است و به آسانی می توان سطح آن را بر اساس ویژگی های آنتروپومتری افراد (اندازه ابعاد فیزیکی بدن) تنظیم کرد .

همچنین کارشناس ارشد بهداشت حرفه ای و سرپرست تیم طراح این میز ارگونومیک گفت: استفاده از تجهیزاتی که اصول ارگونومی در طراحی و ساخت آنها رعایت نشده است باعث خستگی زودرس و مشکلات اسکلتی – عضلانی در درازمدت می شود و سالانه هزینه های هنگفتی را روی دست استفاده کنندگان از این تجهیزات و کارفرمایان می گذارد.

مهندس سید تورج خضرایی هزینه ساخت این میز، یک چهارم مشابه خارجی آن است، افزود: در برنامه طراحی میز ارگونومیک چند فاز تعریف شده است، در فاز اول، تغییرات در ارتفاع و حرکات افقی به صورت دستی انجام می شود و در فاز دوم، تغییرات آنتروپومتریک به صورت الکتریکی ارتقاء خواهد یافت .