عمومی | بنیاد ملی نخبگان

دوره تربیت مربی خلاقیت و نوآوری برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و توانمندسازی با هدف هدایت دانش‌آموزان به سمت حوزه‌های استعدادی، مرحله اول دوره تربیت مربی خلاقیت و نوآوری ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، به همت بنیاد نخبگان فارس و حمایت معاون علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه فرهنگیان فارس برگزار شد.

در این برنامه، پس از اعلام فراخوان در سطح پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان شیراز و ثبت‌نام از متقاضیان، ۲۵ نفر از طریق شرکت در آزمون ورودی با کسب امتیاز لازم مجوز حضور در برنامه را کسب کردند.

در همین راستا مرحله اول دوره تربیت مربی خلاقیت و نوآوری با توجه به شرایط موجود از نظر شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت برگزاری دوره‌های حضوری، به صورت مجازی برگزار شد .

در این مرحله کارگاه‌های نظریه‌های خلاقیت، تکنیک‌های خلاقیت، روان شناسی آموزش خلاقیت و انواع خلاقیت و موانع مرتبط، ارائه شد و شرکت‌کنندگان پس از هر مرحله، از طریق پروژه مرتبط با مباحث آن مرحله ارزیابی خواهند شد .

لازم به ذکر است، تربیت مربیان بومی در حوزه آموزش و ترویج خلاقیت و نوآوری، ترویج مباحث خلاقیت و ایده‌پردازی در بین دانشجو-معلمان، استفاده از پتانسیل دانشجو-معلمان در بحث آموزش خلاقیت و نوآوری در نقاط مختلف استان، فراهم کردن بستر برای ایجاد نوآوری و شناسایی دانشجو- معلمان فعال در حوزه خلاقیت و ایده‌پردازی و توانمندسازی آنان، از مهمترین اهداف این برنامه بود.