عمومی | دانشگاه فرهنگیان

امام خمینی (ره) الگوی بشریت است

حجت الاسلام ایمانی مقدم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی در مراسم گرامیداشت ارتحال بنیانگذار رهبر کبیر انقلاب در جمع کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی فرا زمانی و فرا مکانی داشت و الگوی بشیریت بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)  و قیام ۱۵خرداد با حضور حجت الاسلام ایمانی مقدم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، مجتبی حیدری سرپرست امورپردیس های استان، زهرا عسگری سرپرست پردیس حضرت زینب کبری(س) و کارکنان پردیس های استان روز سه شنبه مورخ ۱۳ خرداد در نمازخانه ی پردیس شهید باهنر برگزار شد.

این مراسم بعد از اقامه ی نماز جماعت ظهر و عصر و قرائت قرآن با سخنان مجتبی حیدری آغاز شد. حیدری در این مراسم ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیرانقلاب، گفت: امام در دیدگاه‌های عرفانی و فلسفی خود شاخصه‌های خاصی را در تعریف علم و مراتب و فرایند حصول آن مدنظر داشت که تبیین دقیق این دیدگاه ها و بازنمایی ابعاد مختلف اندیشه امام در خصوص علم و دانش را می طلبد.

وی وجود امثال سردار سلیمانی را نتیجه ی درس آموز بودن  مکتب امام دانست و تاکید کرد باید به دیدگاه ها و آموزه های مکتب امام بیشتر توجه کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان به آموزش و پرورش و موضوع تعلیم و تربیت از منظر امام خمینی (ره) پرداخت و گفت:ایشان سعادت و شقاوت جامعه را در نحوه برنامه ها و برنامه ریزی های آموزش و پرورش و نهاد تعلیم و تربیت می دید لذا نسبت به اصلاح برنامه های آموزشی و تربیتی تاکید داشت. یکی از جملات معروف ایشان در جهت تحول آموزش و پرورش همین بود که «مجلس و ملت و متفکران متعهد باید این حقیقت را باور کنند و اصلاح فرهنگ و از آن جمله اصلاح مدارس، از دبستان تا دانشگاه را جدی بگیرند و با تمامی قوا در سد راه انحراف بکوشند».

حیدری در پایان صحبت های خود گفت: ما وظیفه داریم به عنوان معلم و تربیت کننده معلمان آموزه های امام را سرلوحه کار خود قرارداده و کرسی های آزاد اندیشی بامحوریت اندیشه های امام را تشکیل دهیم.

در ادامه این مراسم ایمانی مقدم از امام خمینی (ره) به عنوان شخصیت اسطوره‌ای جهان اسلام یاد کرد و افزود: شخصیت عظیم رهبر کبیر و امام عزیز ما، حقاً و انصافاً پس از پیامبران خدا و اولیای معصومین، با هیچ شخصیت دیگری قابل مقایسه نبود. او ودیعه ی خدا در دست ما، حجت خدا بر ما، و نشانه ی عظمت الهی بود. وقتی انسان او را می دید، عظمت بزرگان دین را باور می کرد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان امام را الگوی بشریت دانست و افزود: امام شخصیت بین المللی و فرا زمان و فرا مکان داشت و مخاطبش در سخن و ایده ی سیاسی ، بشریت است؛ نه فقط ملت ایران. مکتب سیاسی امام استقلال و عزت و ایمان را برای همه ی امت اسلامی و همه ی بشریت می خواهد.