عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرکرد به مرز هشدار رسید

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از شیوع بالای بیماری کووید ۱۹ در این استان خبر داد و افزود: وضعیت شهرستان شهرکرد به مرز هشدار رسید.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: از ۱۶ مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ مورد آن مربوط به شهرستان شهرکرد می باشد.
وی، در خصوص علت افزایش آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آنچه متاسفانه این روزها شاهد آن هستیم کاهش چشم گیر رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش شلوغی ها در خیابان و بازار و برگزاری محافل و دورهمی های خانوادگی است که همه این موارد می تواند به افزایش شمار مبتلایان دامن بزند.
وی خاطر نشان کرد: بیماری کووید ۱۹ حالت انفجاری دارد و امکان افزایش چشم گیر و یکباره بیماری در یک منطقه وجود دارد لذا ضروری است تا مردم با رعایت نکات بهداشتی، خودداری از حضور در تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از عواقب ناگوار انفجاری بیماری منحوس کرونا پیشگیری نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در چهاردهمین روز از خردادماه ۹۹ اظهار داشت: از شروع خطر اپیدمی تا کنون ۱۶۴۲ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند.
دکتر شیرانی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را ۵۵۲۷ نفر اعلام کرد و افزود: طی این مدت ۶۶۲ بیمار پس از بستری در بیمارستان و یا با مراقبت، درمان و قرنطینگی در منزل بهبود یافته اند.
وی گفت: هم اکنون ۳۵ بیمار مبتلای قطعی و یا مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی تحت مراقبت و درمان هستند.
به گفته وی، با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۶ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۷۰۶ نفر می باشد.
دکتر شیرانی با ابراز خرسندی از اینکه، طی ۲۴ساعت گذشته، مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است افزود: مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان کماکان ۳۰ نفر می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان مجددا بر رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک تاکید کرد و افزود: رعایت موازین بهداشتی ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.