عمومی | دانشگاه صنعتی سجاد

اطلاعیه شماره ۱۱ معاونت آموزشی دانشگاه: نحوه اجرای واحدهای عملی از شنبه ۱۷ خرداد

پیرو بند ۶ اطلاعیه شماره ۱۰ ، مجوز بازگشایی دانشگاه بصورت محدود و با رعایت نکات بسیار مهم (فاصله اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی) در روز دوشنبه ۱۲ خرداد داده شده است. بلافاصله با همکاری صمیمانه اساتید محترم، دانشکده ها و تیم آموزش مجازی برنامه ریزی ها در چند روز اخیر و با وجود تعطیلی انجام گرفت.

با توجه به اینکه نمی توان شرایط تابستان بیماری کرونا در کشور و بطور خاص در مشهد را پیش بینی کرد، بهتر است از ۴ هفته باقیمانده ترم استفاده لازم را برای برگزاری کلاسهای عملی (آزمایشگاهها، کارگاهها، سایتها)، بخش عملی دروس تئوری- عملی و دروس عملی گروه معماری و شهرسازی با تدوین دستورالعمل ویژه داشته باشیم تا خدای ناکرده مشکلی برای ادامه تحصیل دانشجویان و به ویژه افراد در شرف فارغ التحصیلی بوجود نیاید.

ضمن اینکه برای رعایت دستورالعملها، ضرورت دارد که حضور دانشجویان در دانشگاه به حداقل مقدار ممکن برسد. در این راستا براساس نظرات اساتید محترم و بررسی های انجام شده توسط دانشکده ها و گروههای آموزشی موارد زیر اطلاع رسانی می گردد:

۱ - در خصوص واحدهای عملی گروه معماری و شهرسازی، بعد از برگزاری جلسات متعدد با اساتید، نظر گروه بصورت زیر اعلام می گردد. همچنین مقرر شد شرکت دانشجویان در جلسات حضوری بصورت اختیاری و برای رفع اشکال، کرکسیون فردی و یا گروهی طبق برنامه، نظر و هدایت اساتید محترم هر درس باشد. لازم به ذکر است، تصمیمات گرفته شده برای برگزاری کلاسهای حضوری به دلیل درخواستهای دانشجویان و مراجعات انها در این مورد بوده است و حضور حتما با رعایت الزامات بهداشتی باید انجام شود.

۲ - در خصوص کارگاه­ های زیر که مدیریت آن توسط آقای مهندس یوسفی انجام می شود، مقرر شد از همان شنبه ۱۷ خرداد و طبق زمان بندی برنامه کلاسی بصورت حضوری انجام شود.

کارگاه عمومی، کارگاه ریخته گری، کارگاه جوش، آزمایشگاه متالورژی جوشکاری، کارگاه ماشین افزار ۱ ، کارگاه ماشین افزار ۲ ، کارگاه اتومکانیک، کارگاه جوشکاری، تکنولوژی و بازرسی جوش وکارگاه، کارگاه ماشین ابزار و ابزارسازی.

۳ - در خصوص کلاسهایی که در سایت های کامپیوتری تشکیل می شود ، مقرر شد براساس نظرات اساتید محترم و تایید دانشکده ها، در صورتیکه امکان ارائه مجازی وجود دارد، اولویت اول اجرا قرار گیرد. طبیعتا اجرای مجازی منوط به استفاده دانشجویان از کامپیوتر یا لپ تاب با نرم افزارهای مربوطه خواهد بود. مقرر شد برای آن دسته از دانشجویانی که امکان استفاده از این تجهیزات را بصورت شخصی ندارند، ترتیبی داده شود که بتوانند بصورت حضوری از امکانات سایت های کامپیوتری دانشگاه استفاده نمایند. به منظور مدیریت کردن این موضوع این دانشجویان لازم است اطلاعات کلاس خود را (نام درس، نام استاد، زمان کلاس، نام و نام خانوادگی و شماره دانشجویی دانشجو) تا روز قبل کلاس در تلگرام و به کاربری @spouriapourhosseini کارشناس انفورماتیک دانشگاه (آقای مهندس پورحسینی ) اطلاع دهند. جزئیات انجام کار توسط اساتید در کلاسها که از شنبه ۱۷ خرداد و طبق زمان بندی برنامه کلاسی بصورت مجازی برگزار خواهد شد، بیان می گردد. لینک کلاسها در پورتال پویا آمده است.

۴ - در خصوص کلاسهای آزمایشگاه، کارگاه یا واحدهای عملی دیگر که امکان ارائه کامل مجازی وجود ندارد، مقرر شد اساتید محترم به شکلی برنامه ریزی نمایند که از زمان حضور دانشجویان در دانشگاه، نهایت استفاده برای انجام آزمایشها برده شود و بخش توضیحات تئوری، بیان دستور کار و نحوه انجام آزمایشها بصورت مجازی بیان شود. همچنین در کدهایی که تعداد دانشجویان به نسبت فضای آزمایشگاه زیاد باشد، دانشجویان توسط اساتید به دو گروه برای انجام آزمایش تقسیم شوند تا فاصله اجتماعی به شکل مناسب رعایت گردد. بر این اساس جلسه اول این دروس بصورت مجازی تشکیل خواهد شد تا اساتید ضمن بیان توضیحات درس برنامه ریزی لازم را برای اجرای حضوری در هفته های بعد داشته باشند. کلاسها از شنبه ۱۷ خرداد و طبق زمان بندی برنامه کلاسی بصورت مجازی شروع خواهد شد. لینک کلاسها در پورتال پویا آمده است.

۵ - ادامه ارائه واحدهای عملی ، بعد از امتحانات و در مرداد ماه می باشد که براساس شرایط آن زمان برنامه اعلام خواهد شد.

۶ - برای اجرای صحیح دستورالعملها لازم است دانشجویان و دانشگاه تمهیدات خاصی را برای حضور در نظر بگیرند. برای این منظور لازم است دانشجویان نکات مهم زیر را مد نظر قرار دهند. در غیر اینصورت از حضور یا ادامه حضور دانشجویان ممانعت به عمل خواهد آمد:

ضمن آرزوی سلامتی برای کلیه دانشجویان، مجدد درخواست می شود با رعایت کلیه نکات و دستورالعملها، همکاری لازم را داشته باشید.

معاونت آموزشی دانشگاه