عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

مادر جوان فسایی زندگی بخش بیماران در انتظار پیوند شد

رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان فسا گفت: با فداکاری خانواده مرحومه صادقی مزیدی، اعضای زنده یاد لیلا صادقی مزیدی مادر جوان ۳۱ ساله ساکن شهر نوبندگان که با سابقه بیماری آسم دچار ایست قلبی _ تنفسی و سپس مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهداء گردید .

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر امیر انصاری افزود: مرحومه صادقی مزیدی پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و با فداکاری و رضایت خانواده در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) فسا با همکاری بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحت عمل جراحی و جداسازی اعضاء قرار گرفت و کبد و دو کلیه وی در این بیمارستان جداسازی و برای پیوند به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز ارسال شد .

وی اضافه کرد: این ایثارگری، اولین اهدای عضو سال ۹۹ در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان فسا می باشد .

دکتر انصاری با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی فسا موفق به کسب رتبه اول اهداء عضو در کشور در سال ۹۸ شد گفت: این موضوع نشان از بزرگواری مردم برای نجات همنوع است .

رییس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) فسا گفت: از سال ۹۲ با آغاز فعالیت واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاه و با فداکاری خانواده بیماران مرگ مغزی، تاکنون ۵۳ مورد اهدای عضو بیماران در شهرستان فسا ثبت شده است که ۸۰ مورد کلیه، ۵۰ مورد کبد، ۱۰ مورد پانکراس، ۱ مورد قلب و ۴ مورد روده اهدا شده است و با این اقدام خداپسندانه به ۱۴۲ بیمار نیازمند در انتظار پیوند، زندگی دوباره بخشیده شد .