عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: 8 مرکز عرضه‌کننده قلیان در شهرستان بوشهر پلمپ شد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حسن فخرایی اعلان داشت: در راستای اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه باعرضه مواد دخانی" قلیان " در مراکز عرضه مواد غذایی نظیر قهوه‌خانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و چایخانه‌ها و حفظ سلامت عمومی در قالب گشت مشترک، بازرسین بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر پس از شناسایی، طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه‌کننده مواد دخانی را اجرا و تعداد 8 واحد متخلف را پلمپ کردند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اضافه داشت: با توجه به ممنوعیت عرضه و استعمال مواد دخانی به‌ویژه قلیان در مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی با حضور کارشناسان بهداشت محیط کلیه سفره‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و کافی‌شاپ‌های شهرستان بوشهر مورد بازرسی دقیق قرار گرفتند.
وی افزود: خطر مصرف مواد دخانی کمتر از مواد مخدر نیست بلکه دروازه ورود به اعتیاد مواد مخدر است و باید آن را جدی گرفت و به همین لحاظ بهداشت محیط وظیفه خود می‌داند که در چهارچوب قانون، با این پدیده مبارزه کند که این مهم یک پدیده فرا بخش است و می‌طلبد سایر ارگان‌های مرتبط همکاری لازم را داشته باشند.
وی وظیفه اصلی مرکز بهداشت را سلامتی سطح جامعه داست و اضافه کرد: بدیهی است که با توجه به مضرات استعمال دخانیات و خطر شیوع بیماری‌های قلبی عروقی و تنفسی و سرطان ریه در سطح جامعه، قطعاً بازرسین بهداشت محیط در بازدیدهای مستمر از مراکز عرضه‌کننده مواد غذایی در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی به عمل خواهند آورد.
مهندس فخرایی یادآور شد: مسافران و شهروندان عزیز می‌توانند شکایات بهداشتی خود را با شماره 190 سامانه کشوری در میان بگذارند.
انتهای پیام/ ا.س- 3000