عمومی | دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

نحوه برگزاری آزمون پایان ترم و نحوه حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

اطلاعیه شماره ۶ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
نحوه برگزاری آزمون پایان ترم و نحوه حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

بنام خدا
با تشکر از همه همکاران ارجمند و دانشجویان گرامی بجهت همکاری و تحمّل مشکلات در برگزاری کلاس­های دروس نظری به صورت الکترونیکی در این وضعیت خاص و دشوار و با هدف رفع نگرانی­هایِ دانشجویان و خانواده­ های محترم آنان، مطابق مصوبه هیات رئیسه دانشگاه (مورخ ۹۹/۳/۷) و صورتجلسه دانشگاه­های استان آذربایجان شرقی در تاریخ ۹۹/۳/۱۰ و مصوبه شورای آموزشی دانشگاه در تاریخ ۹۹/۳/۱۳ تصمیمات اتخاذ شده در زمینه نحوه برگزاری آزمون پایان ترم و نحوه حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به شرح زیر اعلام می­گردد:
امتحانات کلیه دروس ارائه و تدریس شده در سامانه الکترونیکی دانشگاه در مقطع تحصیلی کارشناسی صرفا به صورت الکترونیکی (مطابق تقویم آموزشی اصلاح شده و برنامه امتحانی نهایی اعلام شده)  برگزار خواهد شد و امتحانات کلیه دروس ارائه و تدریس شده در سامانه الکترونیکی دانشگاه در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری نیز به صورت الکترونیکی برگزار می­شود؛ لکن برخی از امتحانات دروس این دو مقطع ( ارشد و دکتری ) با تشخیص استاد درس و هماهنگی با گروه و دانشکده و رعایت مفاد پروتکل­های بهداشتی با نظارت مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، می­تواند به صورت حضوری هم برگزار گردد. اساتید محترم از همه امکانات فضای مجازی و شیوه ­های مختلف ارزشیابی به صورت الکترونیکی می­توانند استفاده کنند؛ برخی از این شیوه­ ها به تفصیل در بندهای ۳، ۴، ۵ و ۶ اطلاعیه شماره ۴ توضیح داده شده است. تاکید می­گردد که طبق مفاد بند ۶ همان اطلاعیه، مرجع و مسئول ارزشیابی دانشجو در هر درس ، استاد آن درس می باشد.
پیرو مصوبه بند ۳ صورتجلسه هیات رئیسه دانشگاه مورخ ۹۹/۲/۱۵ در خصوص حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه، مقرر گردید کلاس های مقطع دکتری از تاریخ ۹۹/۳/۱۷ با رعایت پروتکل­های بهداشتی به‌صورت حضوری، تشکیل و ادامه یابند. در ضمن، تشکیل کلاس به شیوه الکترونیکی به تشخیص استاد درس نیز بلامانع است. همچنین خدمات اسکان خوابگاهی و تغذیه به­ صورت بیرون ­بر برای دانشجویان مذکور تا پایان امتحانات نیمسال جاری ارائه خواهد شد.
اولویت تشکیل کلاس­های مقطع کارشناسی ارشد همچنان شیوه الکترونیکی است؛ ولی در موارد ضروری با تایید استاد درس، گروه و دانشکده، تشکیل کلاس به­ صورت حضوری نیز با رعایت پروتکل­های بهداشتی امکان پذیر است و خدمات اسکان خوابگاهی و تغذیه به ­صورت بیرون­بر برای دانشجویان مذکور نیز تا پایان امتحانات نیمسال جاری ارائه خواهد شد.
همه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که جهت انجام و تکمیل امور پژوهشی، نیازمند حضور در دانشگاه هستند، می­توانند با رعایت تمام ضوابط و مقررات بهداشتی (با نظارت مرکز بهداشت و درمان دانشگاه) ، از امکانات کتابخانه و آزمایشگاه و خدمات اسکان و تغذیه (به ­صورت بیرون­بر) استفاده نمایند.
در مورد نحوه ارائه دروس عملی، آزمایشگاهی و نیز بخش عملی دروس نظری-عملی بعد از اخذ نظرات دانشکده‌ها، در جلسه آتی شورای آموزشی تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.
مقرر شد در صورتی که تا تاریخ ۹۹/۰۴/۰۱، کلیه جلسات آموزشی هر درس (۱۶ هفته با احتساب جلسات تشکیل شده حضوری، جلسات بارگذاری شده در سامانه سام و جلسات تشکیل شده به صورت آنلاین) تشکیل نشده باشد، درس مذکور ناتمام اعلام گردد و مدرس درسِ مذکور موظف خواهد بود تا تاریخ ۹۹/۰۵/۳۱ با هماهنگی گروه و دانشکده، جلسات درس مذکور را تکمیل نموده و امتحان آن را برگزار نماید.
در مورد نحوه ارزشیابی نهایی دروس گروه معارف اسلامی بر اساس گواهی مورد تایید سامانه مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان ( ec.nahad.ir )، مقرر شد موضوع بر اساس دستورالعمل نهایی گروه معارف اسلامی متعاقبا اطلاع رسانی گردد.
در خاتمه امید است که اساتید ارجمند و دانشجویان محترم با لحاظ اقتضائات وضعیت موجود و مطالعه دقیق مفاد اطلاعیه­ های حوزه معاونت آموزشی دانشگاه به ­ویژه اطلاعیه شماره ۴، مدیران و مسئولان دانشگاه را در برگزاری هرچه بهتر و با کیفیت آزمون یاری نمایند.
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان