عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

کاشت ۹۵۰۰ اصله نهال صنوبر ریشه دار

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه سبز و استفاده بهینه از زمین‌ های زراعی دانشکده، طرح زراعت چوب در این دانشکده اجرا و بر اساس آن ۹ هزار و ۵۰۰ اصله نهال صنوبر ریشه دار (رقم نگرا) کاشته شد.
دکتر اصغر عبادی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر اضافه کرد: این اصله ها از اداره منابع طبیعی تحویل و اقدام به کاشت آن در ۷.۷ هکتار از زمین های زراعی روبروی دانشکده شد.
وی افزود: با پیگیری ‌ها و حمایت رئیس دانشگاه در خصوص اصلاح و احیای قطعات باغ داخل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان، اولین قطعه از این باغات با کاشت نهال ‌های اصلاح شده زیتون و فندق احیا شد.
عبادی ادامه داد: در این راستا حدود ۶۰ اصله نهال زیتون و ۱۴۰ نهال فندق در قطعه زمین ۶ هزار متر مربعی مجاور مزرعه تحقیقاتی غرس گردید.
وی افزود: نهال‌ های زیتون کاشته شده در این دانشکده از رقم زرد کنسروی و نهال‌ های فندق از ارقام سه ‌گروب، فرتیل دوکوتارد و روند دوپی مونت می ‌باشد که با شرایط آب و هوایی منطقه نیز سازگار می‌باشد و آبیاری قطعات نیز به صورت قطره ‌ای و با تجهیزات موجود در دانشکده اجرا شده است.
عبادی افزود: پیرو مصوبه هیات رئیسه دانشگاه در بازدید از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان، تعمیر و بازسازی ساختمان های کوی اساتید دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان با اعتباری بالغ بر ۷۷۹ میلیون ریال شامل تعویض پنجره‌ های آلومینیومی با پنجره های یو پی وی سی، گچ‌ کاری و سفید کاری بغل پنجره ها، رنگ ‌آمیزی دیوارها همراه با زیرسازی، نصب شیشه های دوجداره، نصب درب ضد سرقت اجرا گردید.
رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان ادامه داد: کوی اساتید دانشکده مغان شامل چهار واحد مسکونی می ‌باشد که در اختیار اعضای هیات علمی و اساتید مدعو دانشکده قرار دارد و با توجه به قدمت زیاد آن و فرسودگی ساختمان ها رئیس دانشگاه در بازدید دستور تعمیرات اساسی آن را صادر کرد و با تلاش و زحمات دفتر فنی دانشگاه کار بازسازی سریعاً انجام گرفت.
به گفته عبادی، به علت فرسوده شدن کانالت‌ زمین های زراعی دانشکده تعمیر کانالت ‌های آّب زمین ‌های زراعی دانشکده به طول تقریبی ۲۰۰ متر به صورت خاکریزی و ترمیم نقاط آسیب دیده با اعتباری به مبلغ ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال  اجرا و از نفوذ آب به زمین ‌های زراعی اطراف جلوگیری به عمل آمد.